~Tjukka og klompen~<3 Skrevet 25. oktober 2006 #1 Del Skrevet 25. oktober 2006 er gravid i uke 10 nu, er arbeidsledig og går ikke skole.. for øyeblikket har jeg ingen inntekt.. har levd på barnebidrage jeg fikk helt til i forje mnd da jeg ble 18.. (1500kr i mnd) pluss stipend jeg fikk i fjor.. (eller før sommerferien da) når jeg gikk skole.. (700kr i mnd) sist jeg hadde jobb var for et år siden.. (sluttet for et år siden da..) bor lamme kjæresten min å nå lever vi bare på hannes inntekt.. (dårli sammvitihet:p) han tjener helt vanlig greit, men har en donge me utgifter:/ dette blei da egentli mest bare rottat å meningsløst, men noen som vet om jeg har noen "rettigheter" når den lille er født vis jeg forblir arbeidledig.. eller vis jeg klarer å få meg en jobb nu, hva jeg har krav på da? noen som har noen tips om hva jeg burde gjøre?? *førtvilt* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6826653-trenger-noen-tips/
Prins&Prinsessa Skrevet 25. oktober 2006 #2 Del Skrevet 25. oktober 2006 Gå på www.nav.no å les om hva du får ser fra. men kan hjelpe litt tror jeg. Du har ikke tenkt å gå på skole nå? Vis tdu er heldig å får deg jobb så gjør det, da får du litt penger hver måned så leneg du er i permisjon, man må da ha vært i jobb 6måneder før fødsel. Det er absolutt det lureste å gjøre. Da har dere litt ekstra hver måned. Vet ikke hvor mye d utjente i fjor, men kan kanskej melde deg som arbeidsledig å få arbeidsledighets trygd? Sjekk med aetat (nav.no) Vist du ikke får jobb og ikke grå på skole får du lite å ingen ting,helt sykt men slik er det. Det eneste du da har krav på er en engangsstønad på 32 000,- men er da bare ett engangsbeløp som du får 2måneder før termin tror jeg.Og når den lille er født får du jo barnetrygd og det første året er det ett småbarnstilleg, og fra h*n er 1år får dere kontantstøtte (les mer www.nav.no) Men går du på sosialen får du værtfall dag penger om du ikke har krav på arbeidsledighets trygd. Da har du litt å leve på. Og hør med husbanken om dere har krav på litt bostøtte fra de. Altså sjekk med: Trygdekontoret (www.nav.no helst få ett møte med noen der) Aetat (www.nav.no men ring om du ikke får svar der) Sosialkontoret (møt opp å snakk med de) Husbanken (www.husbanken.no eller ring å snakk med de) Vist du går på skole må du sjekke med lånekassen hva du får der fra! Håper dette var til litt hjelp og at du finne r ut av det. Er selv snart samboere og student og har termin om 3dager, får ganske lite og ingenting. Lever også på gubben. kjempe kjedelig! Har dårlig samvittighe tfor det. Men har ikke noe valg om jeg fortsatt vil være sammen med han. Lykke til med den lille spiren :) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6826653-trenger-noen-tips/#findComment-6826995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå