Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Litt dumt spørsmål her, men vil gjerne høre deres mening. Alt svartnet for meg for en stund siden, og jeg besvimte. Var kvalm og uvel, men har kommet meg til igjen nå og føler meg ok. Var til kontroll hos jordmor i går og alt stod bra til da. Går oftere til kontroll pga høyt blodtrykk, så ser ikke helt sannsynligheten for at trykket var for lavt heller... Er dette noe jeg bør ta kontakt med føden for tror dere, eller holder det å vente til jeg skal på neste kontroll? Ikke alltid like lett dette her, vil ikke være hypokonder heller... Sukk!
mamma i aprli Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 har det vært meg, ha jeg villet ringt jordmor og snakket med henne, treng ikkje vær noe gale men du blir kanskje roligere du også viss du får det bekreftet at det ikkje er noe galt... for ei stund siden hadde jeg også lignende episode at alt ble svart for meg og jeg var veldig svimmel, jeg besvimte ikkje jeg da, men det var ubehagelig, jeg ringte legen min og fikk kom til han. alt var bra, hadde blodtryksfall..... bedre og ringe en gang for mye enn en gang for lite... lykke til =)
Lapez Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Hvis du var på kontroll igår, da ville jeg ha ventet ja. Nei, jeg ser ingen grunn til å rin ge hverken føden eller jordmor, men hvis det skjer igjen, må du jo gjøre det da=)
MammaAskepott Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Hadde liknande opplevelser forrige svangerskap. Eg va slapp og fjern, det svartna plutselig, og eg besvimte. Vart veldig fort svimmel og slapp, og det svartna ofte. Eg begynte difor å ta jern før det legen sa til emg, og eg vart faktisk bedre =) Tendensene kom igjen i fyrste trimester denne gang og, så eg begynte ta jern uten å høyre med legen. Har knapt hatt slike anfall denne gang, så velger å tru at jern har hjulpet godt. Og masse vatn!! Så lenge det blir med ett eller to anfall, meiner eg det ikkje er grunn til å kontakte lege eller jordmor. men, om du føler deg masse slapp og det skjer ofte, kan det kanskje vere grunn til å få ein ekstra kontroll. Har du begynt på jern, og passer på å få i deg rikelig vatn og god næring? Håpe du slepp fleire slike opplevelser !
findus Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Ville heller ringt med en gang enn å vente til neste kontroll. Ingen som synes du er hypokonder fordi om du spør, og dessuten oppfordrer de oss jo til å heller ringe ti ganger for mye enn en gang for lite når vi er gravide:-) I verste fall (hvis det er noe å bekymre seg for) får du hjelp. I beste fall (hvis det ikke er noe å bekymre seg for) slipper du å gå og gruble over det helt til neste kontroll.
Vinner av 4xlotto Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Hei Jeg hadde neppe ringt jordmor, men det henger sammen med at jeg selv har opplevd blodtrykksfall mange ganger under mine svangerskap. Du kan godt ha blodtrykksfall selv om du har et høyt blodtrykk i utgangspunktet. Det betyr bare at blodtrykket gjør et hopp, og det er raskt tilbake til sitt "høye" utgangspunkt. Jeg har opplevd mine blodtrykksfall akkurat slik du beskriver de, og det er ikke farlig hverken for deg eller babyen. Legg deg ned med en kald klut på panna, og prøv å få holdt beina litt høyt. Det går over etter en stund. Men jeg vil også poengtere at dersom DU føler det utrygg ang dette så er det bare å ringe jordmor. Hun gir deg sikkert en grei forklaring som kan roe deg litt. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå