Gå til innhold

Poden bæsjer ikke lenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 7 uker, og for halvannen uke siden "sluttet" han å bæsje. Dvs han hadde avføring lørdag, neste gang onsdag (masse seigt), så i helga igjen.. Han fikk mme den lørdagen han "sluttet" å bæsje, men uten malt siden jeg ikke visste det måtte i, og har dermed trodd han ble treg av det. Har kun fått morsmelk etter dette og burde vel derfor ikke være treg? Han har ikke hatt avføring på mange dager igjen nå. i forbindelse med min 6 ukers kontroll spurte jeg legen, og han sa jeg kunne bruke Lactulose, men er veldig i tvil om jeg burde gjøre det?? (han har fått det et par dager nå uten effekt). Han har masse luft i magen, skikkelig illeluktende.

Bør jeg fortsette med Lactulose, eller er det normalt at avføringen endres ved disse tider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er rart ikke legen fortalte deg at dett er helt normalt. Så små kan gå i 14 dager uten at det er noe rart eller unormalt med det. Så jeg ville bare tatt det med ro og ventet. Om han har luftsmerter kan du forsøke å massere magen lett i sirkler, og bøye knærne opp mot magen i forsiktige bevegelser.

Jeg er sikker på at det ordner seg i løpet av et par dager:-)

Skrevet

Har hørt at malt kan gi luft i magen, så er ikke alltid det er løsningen. Prøv med litt Nestle sviskesaft. Hvis han ikke har vondt går jeg ut ifra at de ikke er stoppet opp no sted.

Venninnen min sin gutt bæsja hver 12 dag, men fikk kun mm da.

Skrevet

Min gutt bæsjet bare en gang i uka etter at han var 6 uker gammel. Det varte i noen måneder. Egentlig ganske greit, når man sluttet å bekymre seg! Av og til hjalp det med litt maltekstrakt, hvis han virket forstoppet. Men de sirkelbevegelsene og å løfte beina tror jeg også hjelper.

Skrevet

Det kan visst være normalt at det tar så lang tid i mellom avføringene, ja...

Er noen som også anbefaler å måle tempen evt. massere litt rundt rumpehullet, dette stimulerer visst også til avføring... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...