Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 I går fikk en en kjempehemoroide (druestørrelse). Det er vondt å sitte, gå, stå, ligge.... Jeg er 40% sykemeldt (ikke pga hemoroidene) og har ca en uke igjen på jobb. I dag er jeg vekke fra jobb - men bekymrer meg for de andre dagene - kan ikke se hvordan jeg skal overleve på jobb. Har en kontorjobb. Noen som har erfaring? Blir det bedre - forsvinner den? I såfall når??? Må jeg gå til lege eller går det over av seg selv? Bør jeg få meg en 100% sykemelding for dagene som er igjen? Har kjøpt Alcos analkrem uten at jeg synes den hjelper noe særlig enda. Synes det er pinlig å skulle ringe til legen ang. problemet - og enda værre dersom det står at jeg er sykemeldt pga. hemoroider!!!
mayreen85 Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Vet hvordan det er! Er selv en uke på overtid, og det er bra at permisjonen er så godt i gang, for av og til er det så ille at jeg ikke får sove om natta! Jeg har kjøpt en salve reseptfritt på apoteket som heter Scheriproct rektalsalve, men føler heller ikke at den hjelper godt nok. Sukk. Men det skal visst kunne skyldes press på vener, så det er viktig å tømme seg så ofte man kan i alle fall. Og da burde det også hjelpe å få ut babyen. Ikke så lenge til for min del da heldigvis.
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg står faktisk på alle fire med rumpa i været å skriver dette. Det skal visstnok hjelpe å 'lette på trykket'. Gjøres ca 20 min pr gang.Bedøv hemoriden med is etterpå,og prøv å drenere den litt, for så å stappe den inn dit den kom fra ). For å komme gjennom dagen på jobb kan du jo kjøpe zylocain, det er en bedøvende krem-reseptfri.For å få bort selve hemoriden er honning ellr zinksalve m aloe vera også verdt et forsøk. Blir du ikke bedre må du nok ringe legen.....
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Føler med deg og kan skrive under på at min vaggende gange ikke skyldes bekkenløsning Driiiitvondt rett og slett. Fikk min for 4-5 dager siden, ble litt bedre dag 3, men er i dag 10 ganger vondere igjen... Snakket med legen etter at noen her inn anbefalte Xylproct (tror det het det ). Kunne bruke den, men ikk lengre en en uke. Har brukt Alcos Anal i 5 dgr uten særlig bedring, så håper denne gjør susen. Skulle visst bedøve litt også, og det sier ikke jeg nei til.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 takk for gode råd, bra jeg ikke er den eneste som står på alle fire... Har sendt mannen min på apoteket for å kjøpe xylocain, så nå krysser jeg fingre og tær for at den skal lindre litt...
ღEmilie nov 06, Marcus apr 08ღ Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Eg brukte alcos anal en stund mot hemorrider, men synes ikke den var no spes. Gikk over på en salve som heter scheriproct, og den er ganske god!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå