Mrs. icsi og småen Skrevet 25. oktober 2006 #1 Del Skrevet 25. oktober 2006 Sortere tankene mine litt! Nå har jeg nettopp vært hos fastlegen. Det var han som sendte meg til gu, slik at jeg fikk påvist pcos for et år siden. Var inne i dag til oppfølging i fht Xenical og graviditetsønske. Jeg fortalte at det er snart to år siden jeg slutta påå pilla og at vi da skulle vente å se hva som skjer. Det som skjedde var at de første tre månedene fungerte kroppen min greit, men så gikk det syv måneder før jeg fikk mens igjen! Det er jo ikke normalt (for meg i alle fall). Det var da jeg fikk påvist pcos og beskjed om å gå ned i vekt for kanskje å stabilisere det noe. Har vært prøvere siden tidlig vår og i dag bestemte legen min seg for at siden det snart var gått to år, var det på tide å tenke videre. Jeg skal henvises til fertilitetsklinikken i Haugesund, mannen min skal levere sædprøve (tror jeg ha sa, det går litt rundt for meg), og jeg skal henvises til gu i Stavanger for muligens å teste Metformin og pergo i mellomtiden. Nå vet jeg ikke helt om jeg skal le eller grine. Snille legen min som tar meg på alvor, men plutselg ble alt så alvorlig og definitivt og stort.. Oj. Det å se at legen skriver infertilitet kvinne på pc`n var litt tøft, ja. Men barn skal vi ha..... en gang..... Hvis ivf funker.. Hva koster sånt tro?? Må man overnatte på sykehus eller i nærheten? Kan man få permisjon fra jobb til sånt? Uff nå surrer det fælt i hodet mitt! Måtte bare få det ut og på "papiret".. Men takk for at du leste dette! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6826352-oj-oj-oj-n%C3%A5-m%C3%A5-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simåne Skrevet 25. oktober 2006 #2 Del Skrevet 25. oktober 2006 Flink lege du har :-) Skjønner godt du blir litt stressa nå, men saken er den at det fortsatt kan ta lang tid før resultatet kommer. Jeg og min mann var til utredning i mai 2005 da begynte jeg på metaformin og pergotime, det er nok det første du vil begynne med vist sæd kvaliteten til mannen din er ok. For meg hjalp det ikke med metaformin og pergotime, så i jannuar 2006 var jeg og tok kikkhuls opperasjon i haugesund ( de er kjempeflinke der :-) Jeg var så heldig at opersajonen og metaformin hjalp og jeg ble gravid med en gang, og i desember blir jeg mamma. Vist ikke jeg hadde fått resultat på så kort tid, hadde jeg begynt pån igjenn med pergotime og vist det ikke hadde hjelpt ville vi ha blitt satt på vent til ivf, ca 6 mnd ventetid og ca 20 0000 kr. Tror ikke du må overnatte på sykehuset, og klart du kan søke om permisjon for å gjøre det, men jeg ville tatt en egenmelding. Bor du stavanger området, kan jeg anbefale deg å bli henvist til dr Baut i Sandnes, han kan sansynligvis unnersøke dere begge. Ting kan ta tid, så det er bra du får hjelp før du blir desperat ;-) Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6826352-oj-oj-oj-n%C3%A5-m%C3%A5-jeg/#findComment-6827462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. icsi og småen Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har allerede vært hos Braut, det var han som diagnostiserte meg med pcos, men ut fra det han skrev, ville legen heller henvise meg til Dr. Ørn iStavanger. SÅ jeg blir sannsynligvis satt på pergo, ja. Hadde vært fint å få bekrefta EL (noe jeg ikke har fått til nå) og regelmessighet i syklus, ja.. Er 28 nå, så det er greit å komme i gang, for det hadde vært fint å bli mamma før jeg blir 30.. Helst i morgen selvfølgelig.. hehe Hva koster ivf? 20 000 eller 200 000? Håper jo at det er litt igjen å prøve før den tid, men kanskje greit å begynne å spare? Gratulerer så mye forresten, som skal bli mamma allerede i desember! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6826352-oj-oj-oj-n%C3%A5-m%C3%A5-jeg/#findComment-6830880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EndeligMamma!! Skrevet 25. oktober 2006 #4 Del Skrevet 25. oktober 2006 Offentlig koster ivf 15000 i egenandel for medisiner og ca 1500 pr forsøk til klinikken. Dvs at du betaler ikke mer enn 15000 totalt for medisiner for de 3 forsøkene du får offentlig. ¨ Vi skal igang med første ivf-forsøk i Porsgrunn nå. Begynner med nesespray 1.november, og vi måtte vente ca 7 mnd fra gyn sendte henvisning til klinikken.. Ønsker deg alt hell og lykke videre på veien:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6826352-oj-oj-oj-n%C3%A5-m%C3%A5-jeg/#findComment-6833081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå