just_mee Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 har nå prøvd ca 6mnd hardt på å bli gravid ( er overvektig) fikk slengt i ansiktet av ei somkallerseg venninde er at jeg ikke vil få unger pgaat jg er over vektig pluss at jeg for 2 år siden haddedet man kan kalle sen abort,( fosteret hadde ikke noen hjerne el indre org uten om hjeret) hun mente det hadde ødelagt sjansene noen som vet noe om det?
CAT77 Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er også overvektig og ble gravid nesten med en gang.....!!!! Men har også hørt at overvekt kan spille inn....! Hør med legen din du! Og jeg vet ikke akkurat om jeg hadde hatt denne såkalte "venninnen" noe særlig lenger! Lykke til!
Mrs. icsi og småen Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 FYYYY! Sånt sier man ikke til noen! Det er dårlig gjort! Og medmindre du etter den sene aborten måtte operere ut alt av livmor, eggstokk og eggledere skal du kunne bli gravid! Overvekt kan være et problem, men det kommer alt an på, ikke minst; overvekt kan man gjøre noe med! Lykke til! Du blir nok mamma en dag! Skal krysse fingrene for deg (og holde deg for ørene, så du slipper flere sånne forferdelige kommentarer) Klem fra
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 hvis alt gikk bra under/ etter aborten så skal ikke den ha noe å si på kjangsene nå. det at man er overvektig kan i noen tilfeller være t hinder. jeg vet virkelig ikke hvorfor, men har lest det. men det er ikke dermed sagt at du ikke kan bli gravid! det er bare å fortsette å prøve ta kontakt med en lege og få litt hjelp hvis dette plager dere videre. er mulig du har ustabile sykluser, sjeldne EL eller noe Lykke til iallefall
Serial mom Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Kjempegrei venninne du har! :-( Så dårlig gjort å si noe sånt! Det er dessuten ikke sant heller. flere her har blitt gravide til tross for noen kg for mye. Det kan selvsagt være en årsak,men trenger ikke å være det. Du vil sikkert ikke ha vondt av å gå ned litt,det er sunt uansett om du prøver å fåbarn eller ei,men det skal vi ikke snakke om her! Om du mistet/aborterte bort en foster senere enn uke 12 har ingenting å si mtp mulighet for å bli gravid på nytt,så "venninna" di er helt på jordet! At det tar litt tid er helt normalt,har selv prøvd lenge,og jeg er slank og helt frisk! Vi har startet med utredning,noe du kan gjøre etter 1 års prøving. Har du regelmessig mens og EL? Dersom du har veldig lange sykluser og blør uregelmessig kan det være at du har sjelden eggløsning,evt. at du har pcos. Det er mange som veier litt for mye som lider av pcos,og det finnes behandling med tabletter som kan hjelpe med å få til en liten bebis:-) Det ordner seg nok skal du se! Ikke bry deg om hu venninna di! *klem*
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 angelice3, heter du egentlig Tonje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå