Tess30 Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Fra gammelt av hete det at men skal legge sæ ned å ringe etter ambulanse.... Har lest her inne i ettertid at sånn e det ikkje lenger... Nån som har sport jordmor eller lege om det????
popkind Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Jepp, dette spurte jeg jordmora om i går på omvisning på riksen... Hun sa: Hvis ikke hode hadde festet seg, skal man legge seg ned å ringe til sykehuset! Fra de vil man få endel spørsmål, (som hun ikke ville komme nærmere innpå da) - og utifra svarene du da gir får man beskjed om hva man skal gjøre.... F.eks - hvis vannet går om natten - kunne man bare sove til neste dag.... Vet ikke helt om jeg hadde klart å ikke ringe da, men.... Det som kan være farlig er at navlestrengen blir pushet nedover å legger seg i klemm, og da får jo ikke babyen oksygen.
Tess30 Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2006 uff...får håpe at det ikkje skjer me nån av oss da...Skummelt! Ka vess æ e ute å går tur aleina f.eks...???
Snupidupi Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Da æ fikk frøkna va hode hennes ikke fæsta... å æ hadd hørt at man sku legg sæ ned... men på telefonen fikk æ beskje fra føden at det ikke va nødvendig... men æ la nu bilsæte så langt telbake som det gikk.. har jo 45 min tel sjukhuset herfra... så fant ut at det skada nu iallefall ikke
Vifikkiaugust Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Siden jeg har mye fostervann var det visst godt mulig at ungen ikke kom til å feste seg sa jordmor til meg i dag. MEN dette er helt vanlig hos flergangsfødende sa ho, siden de har større plass i livmora. Hun sa også at går vannet, skal jeg legge meg ned og ringen føden for nærmere info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå