Gå til innhold

tom fostersekk, redd for gravid utenfor livmor.

Anbefalte innlegg

Jeg skrev inn her i går om at jeg var på ultralyd og det ble påvist tom fostersekk. er etter min beregning i uke 5+5. Har lest litt nå og er veldig redd for at fosteret kan ha lagt seg utenfor livmoren. tror jeg har litt smerter i den ene egglederen, ikke veldig vonde, men litt takvise. har litt brunt utflod også. Legen min sa at hun ikke kunne si med sikkerhet hvor det var blitt av fosteret. hun sa i en bisetning at den kunne ligge utenfor livmoren også. Det gjorde meg veldig nervøs. Er det noen som vet noe om dette?? Hun så jo hele fostersekken inne i livmoren.

Fortsetter under...

Jeg var på ul i dag og legen så kun en tom fostersekk, er 5+5. Han sa at det var veldig tidlig å se noe til fosteret, er hevist til innvendig ul men han sa at det var ikke sikkert de ville se noe der heller når det er så tidlig.Det eneste legen min kunne si med noenlunde sikkerhet var at fostersekken er 5+3, dvs litt mindre enn det jeg har beregnet.

Nei, hun var liksom så rask. skulle ta blodprøve i går og til neste mandag, så skulle jeg vissnok opprettholde den timen jeg har 27/11-06 og det er jo fryktelig lenge å gå og vente. jeg føler at alt håp er ut jeg... Mistet en baby i uke 27 for 6 mnd siden. han døde etter 9 dager, så jeg er ikke så positiv på dette. men er fryktelig redd for graviditet utenfor livmoren. fikk du beskjed om at det kan skje?

Drøy det et par dager og dersom du fremdeles føler at noe er galt, eller verker ta kontakt med legevakten. Kan være de har ul maskin og kan kanskje finne noe når du er kommet litt lenger på vei.

Syntes også at du må vente til 27 november er litt i lengste laget.

Kjære englemamma gravid!!! Tenker masse på deg og håper virkelig at det går bra!! Det er som flere her inne skriver tidlig- første gang jeg var til UL var jeg ca 5-6 uker på vei og så kun livmor + plommesekk. Jeg var hos spesialist- kjempeflink! Han sa at det var for tidlig å se fosteret, men at det sannsynligvis kom til å gå bra- fin størrelse/plassering på sekken etc... Graviditet utenfor livmoren er jo sjelden- det du kjenner i "eggstokkene" KAN være ligamentene som strekker seg! Jeg hadde litt smerter i det jeg trodde var eggstokkene. Ikke begge på en gang, men en av gangen. Legen beroliget meg med at dette var ligamentene som strakk seg- for noen av oss kan dette nemlig være litt vondt ;)

Ønsker deg og den lille spira di all mulig lykke!

Syns det var SVÆRT ubetenksomt av legen å bare nevne det med svangerskap utenfor livmoren i en bisetning. Du bør jo få komme inn igjen neste uke f.eks- da tror jeg forhåpentligvis at de vil kunne se den lille babyen din ;)

KLEM!

Annonse

Hei!

Titter bare litt innom her:o) *ønsketenkning* at jeg holdt til her istedenfor assistert befruktning...hi hi. Gratulerer til dere alle m spire i magen:o) Har selv opplevd svangerskap utenfor livmor, skal ikke fortelle om dette her. Men jeg synes det er rart at legen bare nevner at det KANSKJE kan være! Det går ikke ann. Å skulle bekymre deg unødvendig er jo ganske hensynsløst. Men den beste måten for å få bekreftet/avkreftet det på, er ved blodprøve, med en dag mellomrom. Hvis hcg verdiene dobler seg på de dagene, er du gravid-inni livmor. Om hcg stiger litt, og ingen ting kan sees på ul av livmor, er sjansen stor for svangerskap utenfor livmor. Men dette skjer svært sjelden, og jeg håper virkelig ikke det er det du nå opplever.Men om det skulle være, er det jo veldig viktig å oppdage tidlig.

Det er mange leger som ikke burde vært det..... Er virkelig annerledes å gå til en spesialist. De har jo fordypet seg i faget.

Jeg ønsker deg lykke til!!!!!!!!!!!!!!! En har ofte vondt nederst i magen når en er gravid, båndene som strekker seg. Alt skal jo flytte på seg i magen, slik at det er plass til en liten baby.Ganske rart egentlig....at alt liksom "bare" bytter plass:o) Ønsker deg all lykke:o)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...