Gå til innhold

Helt ny og veit ikke hva jeg må gjøre..! Kan noen hjelpe?


Rød Skogfrue

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Jeg testet positivt på søndag, og er nå i følge terminkalulatorer osv 4+3. Når skal man ringe lege for å få time, er det ting men bør gjøre, ikke gjøre osv osv.. Har egentlig lest temmelig mye, men nå blei det plutselig så rart. Er jo på ordentlig nå, og ikke hypotetisk "hvis jeg blir gravid snart må jeg ditt og datt.." Er akkurat som alt forsvant og jeg sitter bere spørrende her og lurer på hva som skjer nå.

 

Alt føles så uvirkelig for meg. Det går ikke opp for meg at det virkelig er sant. Har noen tips for hvordan man kan få det til å synke inn?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gratulerer!

Aiai,, jeg var jo helt skjelven da jeg fikk positiv test, og er fremdeles litt sånn overrasket, på en måte..

 

ring legen, si at du har fått positiv test og vil ha det bekreftet så fort som mulig. da får du som regel time ganske raskt:)

 

Og begynn å ta folat, om du ikke alt gjør det!

 

Gratulerer igjen med spiren!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Trur ikkje det er så mykje ein kan gjere for at det skal synke inn fortare, det kjem etterkvart. Hos meg tok det eit par dagar før eg liksom "forsto" at vi faktisk skulle ha baby - men det var ikkje før i veke 7 at det heile raste innover meg, og eg vart berre heilt forelska i spiren min! :)

 

Eg gjekk for å bestille legetime to dagar etter å ha testa, men fekk ikkje time fordi det var for tidleg. Har no bestilt time hos jordmora, men fekk ikkje den heller før i veke 12. Så det er ingen grunn til å bestille legetime for noko anna enn å evt få bekrefta graviditeten din frå legen, og dersom du har nokre spørsmål og slikt :)

 

Kjempemasse lykke til, dette går kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Det er en vanvittig opplevelse å få sin første positive graviditetstest! Jeg selv fikk kanonhøy puls og stod og så på meg selv i speilet der jeg holdt hendene foran en gapende munn mens jeg pustet frenetisk, trippet rundt på badet og sjekket testen maaange ganger. Det var noen ulidelig lange timer før mannen min våknet og jeg kunne fortelle ham det.

Du kan ringe legen din når du vil. Du sier bare at du er gravid og vil bestille time til svangerskapskontroll. (Jeg ble litt satt ut av spørsmålet jeg fikk på tlf: "Skal du beholde?") Du får trolig ikke time før om en del uker. De kan bli lange! :) For meg sank det vel inn sånn litt og litt da jeg ble stuptrøtt, og så da jeg fikk helsekortet for gravide med alle brosjyrene. Jeg fikk også ultralyd ganske tidlig ettersom jeg var litt bekymret for lengden på livmorhalsen min. Da forstod jeg det i hvert fall! :)

Lykke til! Det kan være litt overveldende, men du har så mye å se frem til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...