Gå til innhold

Til dere i Sveits!

LiHa

Anbefalte innlegg

Hei a-m,

jeg har bare et barn på litt over et halvt år. Venninnen min (som jeg ikke har snakket med ennå) har en sønn på 5 år. Jeg kommer med barn og det gjør sikkert hun også.

Vi kan godt utveksle telefonnummer. Jeg har opprettet en profil på min side her inne. Skriv til meg privat der så kan vi utveksle numre etc.

(Når du klikker på lenken til signaturen min finner du fram. Jeg har testet at det funker med Alma og mamma.)

Fortsetter under...

Hei alma&mamma,

Ja, nå er vi igang med treff i Bern også straks så da er det på tide dere tar turen hit en gang også :-)

Jeg fant forresten ut at det stemmer at tog er halv pris med halvpris-kort. Venninnen min betalte en vei, det samme som jeg betalte for tur-retur. Halvpriskortet sparer seg ganske raskt inn.

Hei,

Lije, da har jeg sendt deg nummeret mitt:)

Unnskyld at jeg er så vinglete med tidene, men jeg fikk nettopp vite at svigermor kommer en tur fra torsdag til fredag. Kunne vi kanskje møttes litt senere likevel? 12-13? Så får jeg heller bare kjøre hjem i rushen med hylende unger i baksetet:) Hva gjør man ikke for å møte nordmenn..

a-m

Annonse

Hei,

Helt greit for meg :-) Jeg synes kl.12 er bedre...

Vi er ingen morgenfugler... Kan jo være det blir en rolig fredagsrush ;-) eller blide unger etter kosetur med mamma.

Hvis de andre ikke melder fra om at de har lest dette, så tar jeg bare med meg en bok på café kl. 11...eller går litt før med venninnen min.

Blir kjekt å møtes.

Hei igjen...

har nå gått igjennom meldingene... Synes jeg husket at det var en til som hadde skrevet seg på Berntreff her inne... men fant bare at vi blir 3: KLCH, a-m og meg selv (+ at jeg skal forsøke å få med venninnen min som er gift med en nordmann og snakker norsk).

Hvis det stemmer og KLCH får med seg endringen til 12, så kommer jeg ikke klokka 11 men får mulighet til å sove litt lenger hvis vi har hatt en gråtenatt med tenner som kommer - det skjer jo innimellom her i huset... spesielt når jeg skal noe dagen etter av en eller annen grunn...

Hei,

Hyggelig at "Norges klubben" i Geneve utvides! Jeg er fra 36 og fra Oslo, har en datter som ogsä blir 2 är i August, sveitsisk mann, venter barn nr. 2 i Juli og har bodd i Geneve i 6 är. Hjelper gjerne til med gode räd / kontakter - du kan sende meldig i profilen. Ellers har LiHa og Alma&Mamma mail adressen min. Lykke til med flytte forberedelsene - häper vi sees i Mai!

Kathrine

Hei,

takk for sist nå på fredag på Berntreff! Det var kjempekoselig!

Jeg ser visst ut til å bli forkjøla... Kjenner det i hals og ører. Har laget ordentlig kraftsuppe til middag... og er på vei til å legge meg nå... Håper det er borte i morgen!

Hadde vært gøy å få til litt regelmessige treff... KLCH og jeg har mailkontakt. Sender du meg en mail A-M? Så kan vi lettere kommunisere...

God natt fra Bern :-)

Annonse

• 2 uker senere...

Hei jenter,

Og takk for gratulasjonene!

Ja det ble en gutt paa oss den 3 mars og naa begynner jeg saa viiidt aa komme ut av amme-taaka, eller rettere sagt bli vandt til amme-taaka hehe

Ting begynner aa bli mindre "vanskelig", dvs at jeg begynner aa bli vant med forskjellige situasjonen, og bli mindre redd for aa dra ut paa bil-turer, dra lengre unna enn landsbyen hvor vi bor.

I begynnelsen var det ikke lett, ikke bare var jeg trött og sliten etter födselen, og det at kroppen prövde aa komme seg etter de harde takene, og 9 mndr med en bebi i magen. (Ting og tang og tarmer alt skal jo settes paa sin faste plass igjen hehe), og for ikke aa snakke om at amminga skulle komme i gang ... (takk for den ekstra energien som jeg kunne faa bruk for naa ;) )

Men uansett saa er det aa föde en helt utrolig opplevelse, jeg gjör det igjen saa fort kroppen min kan, og vi önsker ;)

Og det aa holde den lille gutte-kroppen i armene sine .. aahhh ... jeg blir bare mer og mer forelsket i Timo (som han heter), en helt utrolig skjönn skapning, og saa snill ... (og der hörer jeg han "roper" fra senga si hehe)

Vel jeg faar komme tilbake senere ..

Iallefall saa er jeg helt med paa et treff naar dere vil .. maa bare faa organisere meg litt.

Ha en finfin paaske-helg

Koser fra oss

Hege

Så fint å høre at alt går bra med deg og den lille prinsen din:)

Jeg kan med stolthet fortelle at jeg ble mamma til lille Nora den 6. april kl 2219. Hun veide 3650 gram og var 50,5 cm lang. Fødselen ble satt i gang da legen min fryktet en kjempe baby, og det ble en lang fødsel. 25 timer tok det fra riene satte i gang for fullt til hun var ute. Vi har vært på sykehuset i 6 dager fordi hun hadde gulsot, men vi har nå kommet hjem og er overlykkelige (og litt skremte for alt det nye!). Jeg er verdens stolteste mamma!!:)

Gratulerer sa masse igjen LiHa!

Jeg gleder meg til a besöke dere men akkurat na er bade Alma og jeg forkjölet og vi vil jo ikke smitte dere:)

Jeg krysser fingrene for at det er over i löpet av helgen sann at vi endelig kan se helt sikkert kjempe nydelige Nora og den stolte mor i neste uke:)

Misyme, godt a höre at du har det godt og at du koser deg med prinsen din.:)

Det blir spennende a treffes alle sammen igjen. Noen med nye babyer og noen med store mager;)

Ha det fint sa lenge!

Gratulerer - så godt å høre at alt har gått bra! Håper de stelte godt med dere begge på sykehuset og at du ikke savnet familien for mye. 3650g er jo perfekt størrelse etter "Norsk Standard". Hadde vaert veldig hyggelig å ta Nora og den stolte mor i nærmere øyesyn. Følger gjerne med på treff, men er ikke så fleksibel på dagtid da jeg fremdeles jobber full tid. Kanskje vi alle kunne møtes til 17.mai feiring i Geneve? Håper alt står bra til med deg og den lille, Hege og at alt er vel med den voksende magen, Vibeke. Ta vare på dere selv og nyt vårsolen!

Hei Lilje74!

Jeg hadde faktisk planer om a sende deg en sms i dag for a höre hvordan det gar med deg der oppe. Men det ser ut som om jeg ikke har lagret det nye sveitsiske nr ditt.. Kanskje du kan skrive en mail i profilen min?

Ellers har vi hatt en fin ferie men det har vaert litt tungt etterpa siden bade Alma og jeg har vaert forkjölet. Men na er vi absolutt pa bedringens vei og gleder oss til a hilse pa LiHa og babyen snart.:)

Hvordan gar det med dere?

Klem,

Litt sent ute men ....

Gratulerer, saa flott da .. jeg har tenkt mye paa deg de siste dagene og lurte jo paa om noe hadde skjedd!

Om du har behov for aa snakke eller besök saa bare si ifra, jeg syntes det var ekkelt aa spörre om "hjelp" i begynnelsen eller litt besök som hjelper mye i en helt ny situasjon.

Haaper alt gaar bra, skal lese videre nedover om dte er noe news som jeg ikke har faatt med meg enda!

Har jo ikke vaert innom her siden sist .. mye aa gjöre ja hehe

Koser

Hege og Timo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...