Gå til innhold

Til dere i Sveits!

LiHa

Anbefalte innlegg

Hei:)

Hyggelig at flere er innom og leser innleggene våre og har lyst til å komme i kontakt:) Vi har forsatt litt kontakt vi som møttes på treff for en stund siden her i Geneve, men nå går noe av via e.mail. Jeg og Alma&mamma har møttes noen ganger nå i det siste, og vi har det kjempe trivelig. Jeg har akkurat flyttet til byen selv og venter nå på at den lille babyen skal komme til verden i april. Var veldig godt å komme i kontakt med andre norske her nede gjennom denne siden og jeg har fått god hjelp til å sette meg litt inn i hvordan ting fungerer her nede.

Kan du ikke fortelle litt om deg selv da, ble jo litt nysgjerrig! Du er hjertelig velkommen til å bli med på treff når du kommer nedover:)

Hilsen Linda:)

Fortsetter under...

Hei hei igjen, koselig med så fort svar fra dere ;o)

En liten intro; mann fra København, bor for tiden i Stockholm, er selv fra Stavanger (men med engelsk mor, så snakker engelsk med Isabella som blir 2 i august). Er akkurat blitt 30 og jobber for tiden innenfor HR.

Og jeg har jo selvsagt en million spm til dere om livet generelt i Geneve, hvor dere anbefaler vi skal bo osv osv osv osv. Men kanskje bedre å ta det på mail?

/Louisa

Hei Louisa, sa hyggelig a höre litt om deg!

Ja skriv en mail med alt du lurer pa.

Hva leter dere etter? Hus,leilighet, kjöpe,leie? Har dere sökt noe i det hele tatt etter bosted?

Jeg legger igjen mail adressen min i "postkassen" din. (Dersom jeg far det til:))

(Likte ikke Zotta...byttet tilbake igjen)

Annonse

Annonse

Hei LiHa og Amla og mamma,

Takk for en kjempekoselig dag i går! Kjempekjekt å treffe dere sånn på sparket! Jeg var helt utkjørt når jeg kom hjem på kvelden... ammingen tar mer på enn man tror og det merkes når man gjør litt mer enn vanlig, men det gjør jo ingenting - henter meg bare inn igjen nå i helgen :-)

I dag har vi tatt det med ro. Gått deilig tur i solen langs elven. Kost oss :-)

Klemmer fra Bern :-)

PS: Uansett så blir vi jo tre og det er ikke så verst! Kanskje får vi med noen av Geneve jentene til et senere treff også :-) Skal bli koselig å treffe dere. Kanskje tar jeg med en venninne som bor i nærheten av meg. Hun er ikke norsk, men snakker norsk og har bodd lenge i Norge. Hun har en liten gutt som forstår norsk.

Hei!

Nå er vi kommet tilbake til vårlige Sveits etter 2 uker i kalde Norge, men det ser ut til at vinteren ikke klarer helt å gi slipp her heller. Snø neste uke... :(

Jeg har sjekket litt angående kafeer i Bern, men har dessverre ikke funnet noe. Men om det er fint vär kan vi jo sitte i en park?

Håper vi får til ett treff snart.

Hei KLCH,

fint at du er tilbake.

Vi har et møte på trappene... Nå på fredag som kommer kl. 11.

Jeg har foreslått et sted som jeg ikke husker hva heter... Det ligger en kafé nedenfor den brua som går over fra sentrum til historisk museum. De har både ute og inne-plasser og store gode sofaer. En bra plass. Har vært der i begynnelsen av februar - inne - med barnevogn. Håper det passer for deg også! Da blir vi ca. 4-5 stykker. (Hvis du leser litt lenger opp kan du lese diskusjonen om treffet :-)

Jeg har tenkt til å gå innom kafeen på trilletur i morgen og sjekke adresse og navn på stedet. Kommer tilbake med opplysninger da.

Hei igjen,

det var så ufyselig vær i går at vi holdt oss inne. Men det var ikke så vanskelig å finne plassen jeg tenkte på med litt søking. Stedet heter restaurant Schwellenmätteli. Synd at været har snudd. Det er utrolig fint der ute i sol:

http://www.berninfo.com/de/navpage-CultureBET-BarsBET-34217.html

Bildet på siden gir ikke så godt inntrykk av hvor det ligger i forhold til brua som jeg nå har funnet ut heter Kirchenfeldtbrücke... men det ligger altså rett under... Ved siden av en grønn fotballbane (eller noe).

Kjenner dere forresten dette kartet?

http://map.search.ch/bern

Det er veldig fint å kunne se hvordan ting ser ut synes jeg. Det var her jeg fant restauranten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...