Gå til innhold

Til dere i Sveits!

LiHa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hallo,

Det var kjempe koselig ... snakke norsk, graviditet, utveksle erfaringer, le sammen paa norsk .. jo jeg syns det var riktig saa koslig.

Jeg kommer gjerne en tur innover Bern en gang, men naa er jeg saa naerme terminen at jeg vet ikke om jeg tör ta en tog tur dit .. tenk om vannet gaar paa kaffén eller paa toget hehe .. Kan se for meg folka paa toget hehe

Jeg kommer heller etter at nurket har kommet.

Forresten har dere faatt info'n om St-Hansfest paa ambassade-boligen den 23 juni ? Se paa Den norske ambassadens side : http://www.amb-norwegen.ch/culture/sonstiges/St.+Hans.htm

Hei,

så koselig!

Jeg skal hjem til Norge på besøk til besteforeldrene nå, men er tilbake i Bern igjen i begynnelsen av mars. Legger inn et forslag om Bern-treff da. :-) Kanskje de andre jentene her også kan tenke seg å komme seg litt rundt!

Forstår at det var veldig kjekt på Geneve-treffet.

Annonse

Så gøy med st.hansfest! Det må vi prøve å få til! :-) Jeg var på 17. mai-feiring i Bern i fjor, men det var ikke så mange på vår alder/målgruppe (småbarnsforeldre) der.. Men st.hansfeiring med flere av oss høres bra ut! Ekstra gøy Spennende med nært forestående fødsel da! Min datter er 5 1/2 måned. Jeg deler gjerne erfaringer :-)

Jeg er tilbake søndag den 4. :-) Så for min del blir det ikke før det. Kanskje kan vi få til et treff både før og etter... eller iallefall etter den 16. mars.

Har ikke helt funnet frem til hvor det er best å gå med barnevogn ennå... Et sted vi kunne møtes som ikke er så ille med tanke på røyk + plass til å sette barnevogn etc. Men skal forsøke å sjekke ut litt. Noen som allerede vet om et bra sted? Eller som har preferanser for dag? For meg er det egentlig best i ukedagene for det er så mye vi skal gjøre når mannen min først har fri...

• 3 uker senere...

Hei dere,

forsøker å holde tråden her inne litt varm... Jeg har kommet tilbake fra Norge, men er litt redusert på grunn av forkjølelse... Det var jo så kaldt der hjemme at jeg ble syk nesten med en gang jeg kom og er det fortsatt... (men heldigvis på bedringens vei). Var en spasertur ute i deilig sol og vårlig luft her i Bern i dag. Det gjorde godt :-)

Hei hei:)

Har vært stille her en liten stund nå ja... så jeg blir gjerne med å holde tråden oppe:) Jeg har akkurat flyttet til Geneve for noen dager siden, og jeg må si det var deilig å reise fra kulde og snø og komme hit som det er skikkelig vårstemning. Har bare 6 uker igjen til termin, så det er fint å kunne slappe av i litt triveligere klima:)

Er spent på å høre om Misyme har født ennå jeg! Hun hadde jo termin for noen dager siden:)

God bedring Lilje 74:)

Hei dere.

Velkommen tilbake Lilje74 og haper dere hadde en fin tur til Norge til tross for forkjölelse. na ser det ut som tur til Bern for min del passer best i April siden jeg snart far besök av min mor et par uker og deretter drar pa paskeferie til Italia. Kommer hjem igjen den 11.April.

Jeg er ogsa spent pa nyheter fra Misyme. Hape du gir oss oppdatering sa fort du er pa nett igjen!

Og LiHa takk for koselig treff pa Carrefour i gar! Det er förste gang jeg har tilbragt hele dagen der egentlig! Haha..

Hehe ja dagen gikk kjempe fort! Jeg hadde det veldig koselig, og det er artig å bli bedre kjent:) Sånne dager tar jeg gjerne flere av:)

Måtte tilgi mannen min for å ikke ta tlf da, jeg hadde glemt at han var på franskkurs... Men jeg måtte minne han på at jeg plutselig ringer om helt andre ting enn skyss. Heheh...

Hei,

Alma&mamma, fint med treff i april også! :-)

Men til dere andre - hva med et treff til uken? Hvilke ukedager passer dere best? For meg går det ganske bra uansett regner jeg med...

Jeg har tenkt på et sted, men kommer ikke helt på hva det heter... Det ligger nede ved elvebredden. Man kommer ned dit ved å gå ned mot elven fra naturhistorisk museum. Husker selvsagt ikke hva det heter... men har vært der en gang med barnevogn og flere ganger før. Det har aldri vært røykfyllt der... Man kan sitte i en restaurant del eller i sofagruppe - som var det jeg tenkte på.

Kanskje noen andre har et bedre forslag? Jeg prøver gjerne noe nytt :-)

Hei hei alle sammen,

Nå har jeg prøyd meg gjennom alle innlegg her med dere som er i Sveits, og tenkte jeg også ville gi lyd fra meg, i håp om å få noen kontakter når vi flytter til Geneve i mai ;o)

Jeg er kanskje på feil sted da jeg jo ikke akkurat er gravid, men har en datter på 19 mnd..........

Møtes dere ennå?! Og er det mulig å slenge seg på gjengen ;o)

Ser frem til å høre fra dere, og om hvordan livet i Geneve er (har ALDRI vært der før, så litt spent...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...