Gå til innhold

Har jeg lite melk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, plutselig er ikke småen fornøyd med puppen på dagtid! Nå nærmer han seg fire måneder, kanskje han ikke får nok?

Han suger litt, stopper opp og klager (furteleppe og smågrining), suger litt til, stopper opp osv. Ser på meg med det misfornøyde blikket...Virker som det er tomt i puppene. Er dette typiske tegn på at det er tomt eller?

Har alltid ammet han masse og slitt med å få opp produksjonen, trodde nå det var blitt bra, men hva skjer? Regner med jeg må øke, men hvordan da jeg ammer veldig ofte ennå? Drikker ammete også...

Takknemlig for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(Det er ofte vanlig grunn, skjønner du).

KAn du gi litt mer detaljer for en "vanlig dag" i det siste da? Med mat/bleier/humør/smokk/ pumping/ tillegg??? Stress hos deg, mye å gjøre?

Skrevet

Kanskje jeg snart skal ha mensen? Hmmm...

Som regel er han ganske fornøyd på dagen, men vi har hatt endel slit på kveldene med lite melk, så har av og til gitt en tilleggsflaske. Det har jeg ikke gjort de siste to kveldene, kanskje derfor?

Han våkner mye om nettene og spiser, bleia er full i fire-femtiden. På dagen har han ganske våte bleier (ikke fulle).

Han tar som regel ikke smokk. Er dårlig til å pumpe for å øke, har ikke overskudd. De gangene jeg har prøvd har jeg ikke fått ut noenting omtrent.

Stress har det vært fra starten av, med hyppig amming, lite søvn og mye bæring (litt kollikk i starten). Men det har blitt mye bedre i det siste, derfor ble jeg litt oppgitt nå som han plutselig ble misfornøyd og det virker tomt...

Skjønner hvis det er vanskelig å gi råd her...

Skrevet

Kan du ta det litt med ro ihht ting som ikke er nødvendig i noen dager da? Kanskje få en time til deg selv i kveld? Om enn bare til å få en lang dusj, hårkur, neglelakk på tærne, pleie deg selv litt? Så er dette nok et par økedager pga flaskene ja. Går seg til.

Skrevet

Dette er litt typisk for alderen også... Det skal sjelden være nødvendig å gi noe mer, bare amm det han ønsker. De blir ofte mer effektive og mindre "puppegale" etterhvert som de blir eldre, så det kan godt hende det er dette som er i ferd med å skje. De øker også ofte spisinga om natta på denne tiden også - ikke fordi de trenger annen føde, men fordi det bare er sånn. Utviklinga skyter fart nå! Og hjernen trenger hyppig påfyll av næring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...