Gå til innhold

Plutselig lite liv i magen.....;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er i uke 21. Har kjent masse liv hver dag f.o.m uke 16, men nå har det liksom dabbet av litt. Kjente ingenting i hele går, før det endelig kom noen spark sent på kvelden. Innen da var jeg helt på tuppa. Vet jo at de sover en del; men det får da være grenser for syvsoving?!! Har nylig fått sett på ultralyd at alt var bra med babyen og sånn, men blir bekymret likevel. Har forliggende morkake, og det kan jo gjøre at man kjenner sparkene mindre, men har jo kjent de masse hittil.....Noen som har noen erfaringer? Kan f.eks babyen snu seg innimellom og sparke innover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du har jo egentlig svaret på spørsmålet selv:-) Babyen kan ha snudd seg, og sparker innover mot ryggen din. Også sover de jo endel, som du også skriver. De har veldig god tumleplass enda, i uke 21, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Spesiellt siden alt så bra ut på en nylig UL:-)

Skrevet

Hei!

Vet nok ikke svaret jeg heller,men det samme har skjedd med meg,er i uke 23 jeg da og har kjent spark hver dag en stund,men nå har det gått snart tre dager uten å kjenne liv. Blir jo bekymret men har hørt at det er helt normalt å ikke kjenne liv hver dag enda.

Heldigvis så har jeg min månedlige legetime i morgen,så da får jeg håpe alt er bra.

Er nok ikke noe å bekymre seg for for deg heller,den lille har nok sikkert bare snudd seg tenker jeg:)

Skrevet

Håper alt går bra hos legen Hoppetussa24. Gidder du å fortelle meg hva han evt. sier om dét med lite liv? Bare hvis du vil altså; skal selvfølgelig ikke "kuppe" din legetime;) Lykke til!!!!

Skrevet

Dette er heeelt normalt :) Babyen har enda god plass til å legge seg på slike måter at du ikke kjenner den, og den sover mye. Det er enda fire - fem uker til regelen om å¨kjenne liv hver dag trer i kraft. Jeg er 27+1 og kjenner liv hver dag nå. Men i ukene fra 21 til 24 kunne det gå opptil fire fem dager mellom hver gang, mens andre ganger kunne det være flere dager etter hverandre. Slapp av og nyt graviditeten ;)

Skrevet

Du aner ikke hvor mye det hjalp å høre-tusen takk;)!!!

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 25 og opplevde også at det ble mindre liv. Og når jeg først kjente det var de mindre og svakere. Var hos jordmor på min ordinære time i går, og hun sa at siden det fremdeles er god plass der inne så har leiet en del å si. Fikk høre hjertelyden og på registrering kunne de lese at den beveget seg godt, så det styrket teorien om at den nå ligger litt annerledes til. Anbefalte meg å drikke noe kaldt og legge meg på sofaen og kjenne etter når det var lenge siden sist. OG selvsagt, ble jeg urolig skulle jeg ringe føden og fra nå skulle jeg kjenne liv hver dag.

Lykke til med å kjenne etter den lille! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...