Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 vitaminer tar dere nå? Jeg lurte på om jeg skulle fortsette med nycomed gravid når jeg er kommet over 12 uker, eller om man ikke skal ha like mye nå som før?
Prestedattra Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Har man et sunt og variert kosthold, trenger man ikke å ta ekstra vitaminer.
findus Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg tar "Vitaplex vitamineral" og Omega-3. Slutta med folat etter første trimester, men har hørt at danskene fortsetter med det hele svangerskapet, noen som veit om det er sant? Og fordi jeg har hatt masse krampe i leggen om natta, har legen sagt at jeg skal ta magnesium-tilskudd også. Så her blir det noen piller i løpet av dagen, ja... Skal vi se.. min daglige "pillemeny": 1 vitaplex 2 omega-3 2 magnesium (Egentlig skal jeg ta en Magnesium 3 ganger om dagen, men husker som regel bare å ta to av dem.) Noen høyere?
Hanne-mor Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Tok folat også i 1. trisemester, og jordmor sa at eg skulle slutte etter det, for då er babyen ferdig utvikla. Skal bare vokse no. Eg tar gravid-vitamin, egen pakke som du får kjøpt i butikken, spesiallaga for gravide fra 3 mnd og fram t amming. Med omega 3, kalsium og en til som eg ikkje huska ka va Tar det kver morgen til frukost, og 1 glass appelsinjuice, biola yoghurt og 2-3 brødskiver, og 1/2 liter vatn. MASSE synes eg, men det blir anbefalt å spise så masse til frukost, så bruk god tid, gjerne 1/2 time - 45 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå