Bjørnen Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Har fått masse strekkmerker på magen i det siste (Litt bittert, har bare 9 dager igjen..), og de blir bare bredere og lengre for hver dag som går.. Er det noen som har noen tips, eller er det bare å smøre og la det stå til? Hvordan blir det etterpå, vil huden noen gang trekke seg sammen igjen? Litt trøst å få..?
SpongeBob Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Vel, min venninne tre-barnsmammaen fikk høre av sin eldste sønn (som hun forøvrig gir skylden for brorparten av strekkmerkene) at "du har så stilig sånn dinosaur-hud på magen, du mamma". Merkene blir mindre synlige etterhvert, når huden ikke er så spent og de blekner litt fra det hissige røde, men de kan nok ikke "repareres", nei...
adrienne Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Huff, har samme problem. Men har lest at det går ann å få laserbehandlet strekkmerkene, og at det er en veldig effektiv behandling. MEN er visstnok veldig dyrt.
Prins&Prinsessa Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 har også en masse strekmerker. De værste har kommet nå den siste uke. har 3 dager til termin,så håper den lille kommer snart og jeg kan få kroppen min tilbake har prøvd ALT av kjerringråd mot strekkmerker. Funker ikke!!! Men min kjære sier de er pene. Viser hva jeg har vært gjennom,at vi har skapt ett liv. E gentlig skal man være stålt av de!! Men skal hjelpe med e-vitamin kremer når den lille er født for å lysne de. Men blir jo aldri borte.
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Forebygge med kremer som inneholder silkeprotein. Men når de allerede har komt så er det vel ikke så mye å få gjort med.
Larviksjenta. nr4? Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Hele magan full fra sist jeg.. snart 5år siden. heldigvis ikke fått noen flere men de har litt veldig røde igjen.. husker de var nesten helt lilla når jeg gikk gravid sist.. De går nok aldri vekk, men en liten trøst er kansje at de blir lusere og lysere for hvert år. før jeg bke gravid nå så var de så vidt synlige. men det tar en stund og må nesten bare være tolmodig og leve med det.
Petronellapia Skrevet 25. oktober 2006 #7 Skrevet 25. oktober 2006 Det sies at strekkmerker også kommer pga hormompåvirkning, ikke bare på hvordan huden er. Kan jo ta laserbeh på sikt om en føler det er ekstremt sjenerende. En må vel bare innse at kroppen endrer seg etter et svangerskap og iallefall etter flere. En får lære seg å være glad i kroppen selv om den endrer seg. Hvorfor skal en se ut som en ungjente hele livet? Er det et mål?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå