Gå til innhold

mycostatin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min (3mnd)har trøske, og vi fikk mycostatin av legen. Har brukt det ca i 2uker nå, og tunga er blitt fin, men er fortsatt litt hvit rundtomkring i munnen. Hvor lenge av gangen kan de bruke mycostatin? Er det meningen at det tar flere uker før de blir helt kurerte? Takknemlig for svar

Skrevet

har du behandlet brystene også? de må smøres med canesten.

vi har aldri blitt kvitt det, og er nå på 5. runde. men jeg sluttet med behandling av lille frøken etter to ganger. nå holder det med behandling av meg. et par dager med canesten så er vi friske igjen. ulempene med trøske er at har du først fått det så er det vanseklig å få bort. Og ja, det kan ta flere uker. Men noe særlig mer enn to uker bør det ikke ta, sjekk med helsestasjonen!

Skrevet

Ja - det kan ta opptil 4-6 uker før soppen er borte. Hvis du ammer må du og behandles - enten du har symptomer eller ikke - hvis ikke er det ingen vits vits med behandling - sopp smitter svært lett

Mycistain er ikke farlig - tas nesten ikke opp av kroppen i det hele tatt - så og si alt går rett igjennom tarmen om det svelges - og det er bare bra om babyen får såpass i munnen at det svelges litt - siden sopp også kan sette bakover svelget.. Ellers bør leker og evt smokker kokes jevnlig - og om du ammer bør du og bruke engangsinnlegg inne i bh som skiftes ved hver amming (hjemmelagde eller kjøpte) Unngå ull rett innpå i såfall - sopp gror godt i varme råe ullinnlegg.Ellers søk på sopp/trøske i forum og se ellers mine svar ang trøske

Skrevet

Husk at du og bør drikke Biola eller Cultura og - for å gjøre kroppen din mindre levelig for soppen. Du kan fint smøre deg med miksturen om du ikke er sår - den funker fint på deg og - ellers kan du få resept på mykostain krem som du vasker av før amming. lykke til

Skrevet

Vaske av før amming ... det fekk me aldri beskjed om hjå legen - og eg kan ikkje hugse at det sto noko om det på pakningsvedlegget ..? Kremen lukter ganske parfymert, men er det skadelig?

Skrevet

Jeg har lest det inne på relis.no - der anbefalte de slave istedet fordi den inneholdt ingen skadelige stoffer for barnet ,noe krem derimot gjorde. Men nå finnes ikke salven mer da. Veldig skadelig er det nok ikke - og jeg vet ikke hvorfor det det ikke står - mulig fordi det brukes som soppmiddel gennerellt og de faktisk ikke har tenkt på at det smøres på brystvorta... kan dessvere ikke svare på hvorfor det ikke står - men lege vet dessvere gennerelt for lite om amming da!

Skrevet

Jeg har kun brukt canesten på brystene, og det anbefales! Ikke klissete som det andre. Men det må også vaskes bort. Det vil si... tørk av med litt dopapir med vann på. Mesteparten har trukket inn i brystet allikevel....

ellers henger ofte trøske sammen med sopp andre steder på kroppen. har du først fått et sted er det lettere å få ett annet sted. og typisk, noe av det som hjelper svært bra, er å ikke spise godteri. for soppen trives godt i det søte... selvsagt!!!! men klarte jeg å legge stratosen på hylla? nei! men biola er bra ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...