Gå til innhold

Hvem fortalte dere det til først?

Anbefalte innlegg

Eller hvem har dere tenkt å fortelle det til først?

Jeg har tenkt å betro meg til en god venninne først. Har ikke helt den store tilliten til familien om at de vil klare å tie om nyheten... Så ønsker jeg å ha noen å snakke med som har vært gjennom dette selv for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6824082-hvem-fortalte-dere-det-til-f%C3%B8rst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

samboer fikk jo vite først såklart...så sa jeg det til en vennine som bor langt vekk...hun kan jo ikke sladre..hehe...i morra skal jeg si det til mamma og alle andre....jo,jeg sa det til søster om lørdagen...

i morra er jeg 12+0...

Jeg var hos mamma i et par ukers tid (vi bor langt fra hverandre), og da måtte jeg fortelle det. Plutselig lå jeg bare på sofaen hele tiden, jeg som vanligvis er hyper når jeg er hjemme for å treffe alle venner og søskena mine...

Da var jeg bare 6 uker på vei, så veldig tidlig, men sånn er det.

Vi fortalte det til svigers i går da vi var på middag, jeg spiser jo knappt lengre. Sitter der og er grønn i trynet....

Ble litt tidloig denne gangen, men synes ikke det gjør noen ting.

Etter min kjære har jeg bare fortalt det til mamma :)

men guri malla, det skal bli vanskelig å holde seg, eier ikke pokerfjes.....

men har tenkt på dette i forkant og kommer det til å fortelle det litt etter litt til de nærmeste, om noe skjer kommer jeg/vi til å trenge støtten og å fortelle det uansett.

Haha, og det er bare noen timer siden jeg fant det ut!!! ;)

jeg fortalte det først til mannen min så klart, så til mamma noen dager etterpå. så ringte pappa fra utlandet (fra jobben) så da passet det seg å si det til han også:) da var det bare svigerfar igjen, så da sa vi det til han også. og en veninne og broden min vet det.

altså har vi sakt det det 5stk :) skulle egentlig vente men.. jammen meg ikke lett det der;)

Annonse

Jeg fortalte det til søstern min, og da reagerte kjæresten med å fortelle sin søster også. Så tok det et par uker til før vi ikke klarte å holde oss lenger for foreldra våre også, og de fortalte det videre til de resterende søsknene.

Godt det bare er en og en halv uke til jeg kan si det til alle:)

vi fortalte det i uke 5 til mine foreldre og et vennepar av sambo. måtte ha noen å dele med:) da vi var 9 uker fortalte vi det til resten av verden. syns vi hadde holdt oss lenge nok. tenkte at om noe skulle skje vil vi fortelle det uansett. veldig deilig å fortelle det til alle! ekkelt å gå rundt og fortelle hvite løgner i flere uker.

Eg fortalte det faktisk aller først inne på bli gravid *hihi* Mannen min låg og sov, og eg hadde planlagt ei lita overrasking til han (klarte faktisk og ikkje vekke han, men det var berre så vidt!)

Elles har eg sagt det til den eine bestevenninna mi, men ingen andre. Spørs om ikkje familien kjem til å finne det ut på "familiejulebord", men har ikkje planar om å fortelje det før det magiske 12-talet... :)

fortalte det først til sambo. og et par dager sener til mamma=)

tenkte vi skulle fortelle svigers i løpet av uka, er ikke god til å holde på hemmeligheter :P

dessuten er det jo ganske skummelt å faktisk være 1gangs gravid og da er det godt å ha noen å snakke m! =)

er 5+2 i dag

Gudfar og gudmor til sønnen vår fikk vite først, så fikk min søster vite og et vennepar av oss. Da gikk det en stund før vi sa det til resten av fam og jobben+ noen få venner. Resten av venneflokken får vite det når vi føler for det eller treffer dem igjen. Noen vi nesten aldri ser, og de får nok ikke vite før sent, siden de heller ikke er de ivrigeste på å holde kontakt.

Gud så flinke dere er som klarer å holde dere så lenge!! Jeg har fortalt det til mannen (såklart;) og søster, men til helgen har vi bestemt oss for å fortelle foreldrene det.. er da 7+0.. men er så dårlig (kvalm, trøtt, null energi), og er så lei av å leve på hvite løgner!

Er jeg gal som forteller de nærmeste det så tidlig?!?

Annonse

Vi fortalte det til svigerforeldre, min manns søster og mann først. Da var jeg 7 uker på vei, og vi var på hytta med dem. Det var umulig å ikke si noe, for jeg var så kvalm.. I uke 8 fortalte vi det til mine foreldre, søster med mann og min manns bror med kone. Alle i familien hadde skjønt det før vi fortalte det, det syntes visst godt på meg at jeg var gravid (oppblåst mage, kviser, tett i nesa, osv.).

Nå er jeg 11 uker (imorgen) og vi kommer nok til å fortelle det til alle i neste uke, eller litt pø om pø ettersom vi møter dem. Til dem vi ikke møter eller snakker med så ofte, tenkte jeg å skrive det på julekortet. Syns det er en koselig nyhet å ha med på et julekort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...