Gå til innhold

Må man gå til jordmor?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått diagnosen manisk depressiv men har det siste året vært ganske stabil, legen skrev dette på helsekortet som jeg skal vise jordmor.

Personlig syntes jeg dette er ekkelt med tanke på at jeg har lite lyst til og prate om dette når jeg skal til jordmor første gang, er veldig redd for at jeg skal bli stemplet som unormal og ikke i stand til å ta vare på et barn.

For tiden er jeg sykepleiestudent og jobber deltid, jeg har en utrolig flott samboer med fast jobb som støtter meg.

Vi ble kjempeglade da jeg fant ut at jeg var gravid, men jeg syntes det er vanskelig å skal "brette" ut privatlivet til helsepersonell man skal møte.

Er det mulig å gå til fastlege og evt. en gyneokolog i stedet for jordmor?

Legen sa jeg måtte gå til en jordmor, men ingen kan vel tvinge meg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6823758-m%C3%A5-man-g%C3%A5-til-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

jeg har egentlig veldig liten peiling på feltet, men kan ikke forstå at noen kan tvinge deg til å gå til jordmor.

Sannsynligvis har helsepersonell mer enn nok, så slik jeg kjenner dem, kan jeg ikke tenke meg at de tvinger deg.

håper du finner utav det:) lykke til

Hei !

Du MÅ ingen verdens ting.

Det som kan være greit, er å oppsøke fastlege for å få "bestillt" fødeplass. Ellers er jo Gynekologer eksperter på området =)

De kan fortelle deg termin, og utføre ultralyd når det er tid for det. Det koster bare mer.

Du får ha lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...