Gå til innhold

hvor tidlig kan man merke tegn på graviditet?

Anbefalte innlegg

I dag tidlig når jeg sto i dusjen ble jeg plutselig kjempe kvalm og måtte bare gå ut av dusjen, da jeg så meg i speilet var jeg helt grå! Vet at dette ikke trenger å være graviditet, og tviler egentlig veldig på at det er det, da vi ikke har gjort så mye for at vi skal bli gravid denne mnd.

Men når kan man begynne å merke det på kroppen, og hva er det første tegnene?

Fortsetter under...

Jeg fikk symptomer med en gang med første mann, altså 2 uker før IKM. Jeg fikk en angstfølelse i kroppen, men andremann merket jeg det 1 uke før IKM, da ble jeg så sinnsykt trøtt. Det er veldig opp og ned når man merker det, men man kan faktisk merke det tidlig

Jeg fikk mensmurringer da jeg var neste 2 mnd på vei med datra mi, og det var det som gjorde at jeg begynte å lure. Hadde ikke kvalme eller noen ting, så om ikke magen hadde vokst, så hadde jeg ikke merka noe til graviditeten :P Om man fikk være så heldig med neste! :)

du kan ikke få graviditetstegn 2 uker før ikm for da er du ikke gravid engang! egget er ikke i nærheten av og feste seg. graviditetssymptomer er en følge av en veldig høy hormon forandring. det tar ganske lang tid før dette skjer. det en eventuelt merker før og setter i forbindelse med graviditet har egentlig ikke noe med graviditet og gjøre! men er helt vanlige ting som skjer i kroppen . eks ting med tr, sykdom osv osv osv

6-8 uker på vei bynner chg en og bli så høy at du kan merke d på kroppen, mangen merker det enda senere, noen ikke i d hele tatt. spør gjerne legen om dette med graviditetsymptomer. men somsagt, d er ikke vits i og lete etter symptomer på graviditet så tidlig! spec ikke når egget ikke har festet seg engang! :))

det vil jo seff ikke si at du IKKE er gravid :) det kan jo godt hende at du er gravid fordi om, mener bare at symptomene ¨kommer nok ikke derfor.

Annonse

d e vel forskjellig fra person t person kor tidlig man merker noe.noen har ingen symptomer i d hele tatt.og noen får symptomer sent.mens andre kan merke d noen dager etter at egget har festet seg. (egget fester seg ca 6-8dager etter el). de som merker d ,må vel være andre grunner.for man e jo ikke gravid før egget har festet seg.

lykke t.håper d sitter en spire på deg da:)

når eg har vært gravid før.så ble eg ikke kvalm før i 6.uke. men mensen var jo vekke da.så skjønte at noe var på ferde.siden den alltid e presis da.og når kvalmen kom 2uker etter eg sku hatt mensen.så skjønte eg at eg var d.og testen lyste positivt :) (men endte m SA)

nei.d e fysisk umulig å kjenne noe såpass tidlig.egget har jo ikke festet seg så tidlig.og d ska jo gå noen dager da og.sende ut hcg.

men e folk som tror de e gravid lenge før ikm og får forskjellige symptomer da,men de e vel innbillte symptomer i underbevisstheten,eller andre ting.men har hendt at folk faktisk e gravid og.ikke vet eg. men egget må jo først feste seg,da e man gravid.så må d få sjangs t å få sende ut hormoner t kroppen før den kan reagere på at man e blitt gravid.e flere som 4 dager før ikm har hatt symptomer og fått svak positiv test.

du får be ham forklare da? unormal hcg stigning?

tror ikke d er mangen som er enige med ham, ikke innen lege faget vaffal!

det skal en viss hcg stigning til før du merker d og d får du IKKE 2 uker før ikm, d er som en annen her sa, at d er en grunn til at grav testene ikke slår ut før ikm og de reagerer på UTROLIG lite stigning! men en kan ver dårlig pga andre ting

har du lagt merke til at de som somregel har en haug av symptomer hver måned er de som ikke er gravide...

Annonse

Uansett hva folk sier, så merket jeg det 14 dager før ikm. Jeg hadde ingen planer om å bli gravid, så jeg innbilte meg det ikke. Man reagerer jo forskjellig, kanskje hormonnivå i kroppen min er høyere enn hos andre. Kjenner en til som merket symptomer med en gang hun ble gravid.

du tar nok grådig feil her, Mia x.

jeg ble gravid i 2 pp med min førstemann. er 5 uker på vei idag og hadde ingen mistanke før 4 dager før IKM. da strakk det og stakk det på en måte i magen som jeg aldri har kjent før. jeg hadde spenn i tennene og konstante voksesmerter i bena og frøs voldsomt. var så sikker på IKM-dagen at jeg til og med kjøpte en effekt for å overraske min kjære. og som sagt; hadde IKKE ventet å bli gravid så fort, så jeg var absolutt IKKE på symptomjakt!!!!! men som sagt; positiv test på IKM!

symptomene har vedvart!!

hmmm.14 dager før ikm e jo el.og da e man jo ikke gravid engang ennå.da prøver man.og 6-8dager etter (om d klaffer) så fester spiren seg.og d e da hormonene begynner å produseres.så så tidlig tror eg ikke man kan vite om man e gravid eller ikke.d e e umulig vel??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...