Gå til innhold

Kan hode feste seg helt på tampen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i går, og fikk UL for å se om babyen lå med hodet ned. ( det visste jeg egentlig, for jordmor hadde sagt det to uker før, men det var jo litt kvess med en ekstra ul. Ikke at det var noe å se, men det er en annen historie. Ok, komme til poenget..)

Hodet beveget seg litt enda, og var med andre ord ikke helt festa. Er 37+5 nå. Kan det feste seg når som helst? Eller kan det være at det ikke blir mer festa enn dette? Har jo forstått det slik at hos flergangsfødende så fester det seg ikke i det hele tatt. ( selv er jeg førstegangs)

Huff, håper ikke dette har noe å si for hvor lenge det er til fødsel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hodet behøver ikke feste seg før du er i fødsel.Så har nok ikke så mye å si for når du føder:-)

Skrevet

Hei!

Venter nr. 3 snart, og hodene til mine to første har ikke festa seg før jeg nærmest lå på fødestua... Så du har ingenting å bekymre deg for! Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Godt å høre at det ikke trenger ha noe å si.

Ser at jeg skreiv at hos flergangsfødende fester ikke hodet seg før fødsel, det er vel riv ruskende galt å si! Hos noen gjør det jo det, men ikke alle. Sånn, nå ble det mer rett..

Skrevet

Babyen min har ligget med hodet ned lenge, men ikke vært festet. Var hos jordmor i uke 39 og da lå hun med hodet helt ned i bekkenet, men det var ikke festet. Når jeg var på kontroll seks dager senere i uke 40 så var det plutselig festet, så ja, det kan nok feste seg helt på tampen :))

Er førstegangs bare sånn for å ha skrevet det også :))

Skrevet

Samme som Cat for min del. Med førstemann var det ikke festet før kontroll samme dag fødsel startet. Mens med nr. 2 var det festet i flere uker.

Konklusjon: Ingen fasit på det der :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...