Gå til innhold

Til dere som har mistet ...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fullstendig klar over at dette ikke er nope hyggelig innlegg,men er ikke ute etter og støte noen..Må bare ha svar på noe som bekymrer meg litt.

Blør alle som mister? sikkert et teit spørsmål,men jeg må bare..

Jeg har i det siste hatt utrolig vondt i magen(ikke noe blødning) men kan ikke huske at jeg hadde så vondt i magen forrige gang..Kjempe magevondt,er det vanlig???

Jeg er 5 + 3 på vei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man har MA (missed abortion) blør man ikke... Kroppen klarer da ikke å støte fosteret ut selv.... Ved SA blør man uansett (det er den mest vanlige formen for å miste). MA er heldigvis ikke særlig vanlig! Jeg har dessverre selv opplevd MA og for meg kom det som et kjempe sjokk.... Symptomene var der og alt virket normalt, men fosteret hadde dødd omkring uke 5-6. MA'en ble oppdaget i uke 10.

 

Man skal forøverig ikke bekymre seg for MA!!!! Det er veldig sjeldent - så det er veldig få som opplever dette!! Heldigvis!!

 

Alt er nok fint med nurket ditt. Det er vanlig å ha vondt i magen under deler av svangerskapet!! Pleier uansett å annbefale alle som er veldig redde noe er galt, å dra på privat ultralyd. Da får du se at ting utvikler seg riktig - og det er veldig betryggende!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppdager man en MA da? Må manha ul da eller kan legen finne det ut?

Sorry ,men er helt blank på område;/

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen oppdager det dessverre ikke (i og med at alt tilsynelaten går sin normale gang....). MA oppdages derfor ved ultralyd eller ved at man ikke hører hjerteslag....eller ved at kroppen til slutt forstår at noe skal støtes ut og begynner å blø (men det kan ta lang tid - har hørt om de som har kommet til ordinær ultralyd og fått beskjed om MA der...). Jeg har i alle min 3 svangerskap vært veldig nervøs av meg, og har hver gang bestilt privat ultralyd (for å få konstatert at alt er i orden).... Dessverre fikk jeg ikke høre at alt var i orden den ene gangen....!!

 

Føler at dette er kjipt å skrive her inne, vil ikke skremme noen unødvendig!! Det er ingen grunn til å frykte MA - for det er veeeeldig sjeldent at det oppstår!!! Oddsen for at nettopp ditt svangerskap skal gå bra er veldig, veldig stor!!! Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg opplevde MA, hadde jeg absolutt ingen symptomer, gikk å verket, Og kjente det liksom på hele kroppen at her var det noe galt.

 

Denne graviditeten har jeg heller ingen symptomer, men følelsen er HELT anderledes.

Og har fått tidlig ul forrige uke og da så vi en liten spilloppe inni der :)

 

Men i grunn og bunn stol på magefølelsen for den er som regelt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting jeg glemte å få med, kanskje ikke et tegn men alievell. Da jeg testet meg da jeg mistet fikk jeg ikke posetiv test før et par dager over IKM og den var svak, men denne gangen fikk jeg skikkelig sterk strek en uke før IKM og det var midt på dagen til og med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...