Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Heisann! Har tenkt litt på dette med permisjon og hva som vil lønne seg for oss.... Jeg jobber ca 110 t i mnd, dersom 150 t er 100% så må vel det bety at jeg har mer enn 75% stilling, og at mannen min da vil få utbetalt 100% av sin lønn i permisjonen? Og er det sånn at minst 5 uker er forbeholdt mannen, men at han kan forlenge sin permisjon dersom vi ønsker det? (men at min permisjonstid blir forkortet tilsvarende selvsagt).. Og vi kan velge enten 43 uker med 100% utbetalig for begge, eller 53 uker med 80% utbetaling....Herregud, man må jo være mattegeni for å finne ut hva som er mest lønnsomt økonomisk.. Tror nok vi velger den lengste permisjonstida for å få mest mulig tid med babyen...har ikke hjerte til å sende h*n i barnehage når h*n er så liten:/ Men dersom det er snakk om å spare store summer på kortere permisjon, kan det hende vi vurderer situasjonen..
jubaloooo med to stk Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Hei, ja det er kaos å finne utav dette her.Men her en dag kom min smarte mann og fortale at det er , ifølge dine penger, økonomisk gunstig å ta 100% 43 uker (for da får mannen 100% på sin pappapermisjon) og deretter søke om permisjon uten lønn i de gjenværendemånedene (for å være hjemme et år tilsammen). Men da må man spare i månedene man får 100%. Permisjonspengene går på hva mor har opparbeidet seg av rettigheter, så om du velger 80% i ett år, vil far automatisk få 80% av sin lønn på pappakvoten. Og det kan man jo tape litt økonomisk på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå