Gå til innhold

Hjelp! Har jeg ikke EL?!

Anbefalte innlegg

Er nå i 5. pp og for første gang bruker jeg EL-tester, CB Digital. Begynte å teste på dag 9, for å være på den sikre siden. Har hatt noenlunde stabile sykluser på 29-31 dager, men forrige gang kom TR på dag 26!

Nå er jeg på dag 18, tror jeg (er godt i gang med pakke nr 2... blir dyrt dette her...), og fortsatt ikke noe smilefjes på testen. Jeg vet den har virket hver dag, da testsymbolet har blinket + den tomme sirkelen har kommet fram. Hjelp! Har jeg ikke EL??

Med til historien hører at jeg har et barn på 20mnd, og ble gravid på 2. pp forrige gang. Er 31 år, trodde ikke man skulle få nedsatt fruktbarhet/færre EL så tidlig...?

Råd og tips mottas med takk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Begynner å bli bekymret nå. :-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6822417-hjelp-har-jeg-ikke-el/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sykluser på 31-32 dager og har el først på dag 18. Så gi det et par dager til før du bekymrer deg:-)

De sier vel at fruktbarheten blir redusert fra midten av 20-åra allerede, men at den ikke reduseres BETYDELIG før du runder 35...

Finner du ikke EL i løpet av en ukes tid, tror jeg nesten jeg ville tatt en telefon til legekontoret for å høre bare...

EL først på dag 18... det var litt betryggende å høre. Kanskje jeg får dette etterlengtede smilefjeset i morgen!? I så fall blir det veldig kort tid til evt befruktet egg å feste seg, hvis jeg plutselig har kort syklus denne måneden også. MEN har jo vanligvis lengre sykluser da, får satse på det denne måneden også!

Må si at jeg skulle ønske jeg begynte med EL-tester fra første pp - hvis det viser seg nå at jeg har EL så sent hver måned, er det ikke rart vi ikke har blitt gravide ennå! Her er det ikke akkurat jevn sengekos hver dag nemlig, men mer hyppig akkurat i midten av måneden, når jeg altså har regnet med EL har funnet sted... kanskje "roet ned" action'en for tidlig hver eneste måned!?

Flere som kjenner seg igjen?

dersom du har noen lunde stabile sykluser på rundt 28 dager, er det veldig sannsynlig at du har EL. Du må også ta høyde for at kanskje ikke EL-testene slår ut på deg. hvem vet?

Noen har så kort hCG-stigning at det ikke slår ut, mens andre kan ha positive tester i mange dager.

Lykke til!!

Heisann.

Ganske lik situasjon vi er oppe i.

Jeg har brukt el tester for første gang denne mnd og har heller ikke funnet noen el. Har testet fra dag 10, tror jeg. I dag er det dag 17, og tror du ikke jeg er begynt å spotte i dag? skjønner ingenting, jeg... Begynner vel på min 5 pp jeg også nå. Kommer litt ut av tellingen...

Problemet mitt er at det ser ut til at jeg har unormal syklus annenhver mnd. TR kommer 1,5 uke for tidlig!!!

Og annenhver uke er den normal med 28-29 dager. neste mnd er altså den normale mnd, og finner jeg ikke el da heller vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg er også bekymret nå. Tenk om jeg ikke har el??

Har en gutt på 2 år, og han ble jeg gravid med etter 1pp!!

Annonse

Hei fru iskaffe,

Ja, høres ut som vi er i veldig lik situasjon. Gikk raskt å greit å få førstemann, men nå begynner jeg å bli bekymret... på dag 19 i syklusen nå, fortsatt bare tom sirkel i dag morges!? Mannen min sier jeg kanskje er gravid, at det er derfor jeg ikke får EL, men det er jo litt overoptimistisk da... ;-) ...hadde jo tross alt mensen for ikke lenge siden, og har testet for EL hver dag siden, uten resultat!

(Har kjøpt gravitest nå, bare for å utelukke det).

Hvis hele syklusen går nå uten EL, tror jeg jeg tar en prat med legen. Kan jo være greit å sjekke ting med en gang, selv om man bare har prøvd i 5 mnd??

Jeg har til og med tenkt på å gå til legen og si at jeg har sluttet på pillen for over et år siden for å få utredning og kanskje sånn kur, men det er kanskje ikke så lurt :o)

Har ikke lyst å vente et halvt år til, kan du si. Vil ikke ha så stor aldersforskjell på ungene. Nå kommer jeg sikkert til å ha TR på besøk i 1,5 uke sånn som for to mndr siden. Grrr....

Jaja. Må vel være tålmodig. Er ikke helt min sterke side når det gjelder akkurat dette her.

Hehehe... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...