Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Åh jeg kjeder meg sååååååååååååå. Bor i Oslo, er innflytter og har ingen venninner. Jenta mi er 8 mnd snart og det er jo ikke alt for mye å finne på heller. Koser meg med henne men savner venninnene mine som bor laaaangt unna.... Oslo er ingen lett plass å bli kjent. Noen som har noen tips?
mysig Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Det første eg tenkte var: går det an å kjede seg i Oslo? Men eg forstår jo hva du mener, er innflytter selv og føler meg både ensom og venneløs av og til. Bor i ei lita bygd på sørvestlandet og har ikkje tilgang på bil på dagtid så det blir mye turgåing og leking med lille gullet. Det er vanskelig å bli kjent med folk her, de fleste har et godt etablert nettverk rundt seg og så lenge en ikkje er med på organiserte aktivitet ol. er det få steder å treffe andre. Det eg har hatt stor glede av er barselgruppa mi, me treffest ca kva 3. veke og sitter inne og prater eller går tur. (Gjennom ei i barselgruppa har eg fått tilbud om å bli med i en dameklubb/forening som møtest hjemme en gang måneden. Så sakte men sikkert utvides venne/bekjentskapskretsen min.) Andre steder en kan treffe folk er på treningssenter, fikk kontakt med en del folk der mens eg bodde i bergen..
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Du bør komme deg ut, får ikke venner av å sitte her iallefall.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 er ikke så lett å bli kjent med folk i oslo heller da...
celi** Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 har for meg at det er mange her inne som bor i oslo og omegn.. sikkert fler som deg som er ensom der inne..håper det er mange av de som svarer deg,.. kanskje dere kan møtes :-)
Luca Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Det er jo masse folk her som har DB-trett, sleng deg med på det da vel. Har sett folk her som har utvekslet mail-adr og fått kontakt fordi de bor i næeheten av hverandre osv. Barselgruppe er jo et yppelig sted å bli kjent, eller andre ting i regi av helsestasjonen. Hva med åpen barnehage? Når du har barn blir du fort kjent med andre, sett det på lekeplassen så kommer du i snakk med folk hvis du er interessert:-)
Canasta30 - 1 ♀ & 1 ♂ Skrevet 25. oktober 2006 #7 Skrevet 25. oktober 2006 Hvor i Oslo bor du? Jeg bor på Kampen. Har ei 2 mnd gammel datter. Dersom du har lyst kan vi jo trille tur i lag, eller gå på kafe eller finne på noe annet.
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #8 Skrevet 25. oktober 2006 Hei! Dette måtte jeg nesten svare på... jeg bor også på Kampen og har en 2 mnd gammel datter!! Hvor på Kampen bor du Canasta30? Triller gjerne tur eller går på cafe en dag jeg også HI.
Canasta30 - 1 ♀ & 1 ♂ Skrevet 25. oktober 2006 #9 Skrevet 25. oktober 2006 Hei Stor, Bor i Norderhovgt. Enn du?
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #10 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg også! Hihi! Dette var jo nesten litt komisk. Bor i nummer 38. Hadde vært morsomt å treffe deg en dag )
Canasta30 - 1 ♀ & 1 ♂ Skrevet 25. oktober 2006 #11 Skrevet 25. oktober 2006 Ja, morsomt!! Jeg bor i nr 24. Hvor gammel er du?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #12 Skrevet 25. oktober 2006 gå på dib treff da?? jeg var på bim treff når jeg gikk gravid. kjempe koselig..og jeg har fått meg to nye venninner..vi treffes ofte og har med oss de små babyene våre...kjempe koselig..
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #13 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er 30. Planer i morgen formiddag? Kunne jo møttes i parken og trillet en tur?
Canasta30 - 1 ♀ & 1 ♂ Skrevet 25. oktober 2006 #14 Skrevet 25. oktober 2006 30 jeg også. Skal på Helsestasjonen kl 10, men jeg kan etter det. Kan ikke du sende en mail til meg på [email protected] med mob nr og navn så kan jeg sende sms nå jeg er ferdig på HStasjonen?
Luca Skrevet 25. oktober 2006 #15 Skrevet 25. oktober 2006 Der ser du, nå ble to personer koblet her inne på no time:-) Det går hvis man vil...hehe. Jeg har ikke begitt meg på noe treff med folk herfra, men hvis du er ute etter flere bekjentskaper må jo det være ypperlig....Så sleng deg med HI!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #16 Skrevet 25. oktober 2006 Gå i åpen barnehage! Det er kjempekoselig, artig for jenta di også selv om hun er lita, vi begynte rundt den alderen. Kos for de voksne å se andre voksne og skravle eller bare drikke kaffe, og i en god åpen bhg er det sangstund og av og til ekstra aktiviteter som ungene elsker (bondegårdstur, pepperkakebaking, etc.) Der jeg gikk kosta det 25 pr barn pr gang, bare å møte opp, åpen fra 10-14, tror jeg, med felles spising i ellevetida. Vil anbefaler på det varmeste den på Kjelsås, den heter Regnbuen åpen barnehage, har verdens nydeligste dame til styrer, og veldig mye hyggelige foreldre. Også en del dagmammaer som er der fast - flere fikk på den måten sjekket ut dagmamma før de ansatte...
Molait Skrevet 25. oktober 2006 #17 Skrevet 25. oktober 2006 Så teit å si at man må ut og at man ikke får venner her. Fått mange gode venner gjennom her jeg:) Litt lettere å finne noen her enn å bare gå bort til noen med barnevogn..hehe. Skravle i vei, spør etter noen gjennom tråder (Noen i oslo, lyst på flere venner e.l.) Dra på dibtreff. Sett opp treff selv. Arranger treff med barselgruppa di på helsestasjonen. Begynn på babysvømming/massaje e.l. Vi har fortsatt kontakt med et par fra da vi gikk med eldstegutten vår. Er på ferier sammen og. (er nå 8 år) Gå i åpen barnehage som nevt over. Skriv inn til foreldre og barn "søker trillevenner" f.eks. Vi skal ha treff i Lillestrøm til uka regner jeg med. (10 min med bil fra Oslo S)Babyne våre er litt mindre enn din da (2-3mnd.) men bare å slenge seg på om du vil:) (se dibtreff akershus. Lagt ut av Tiny tror jeg. Er ennå på diskusjonstadiet)
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #18 Skrevet 25. oktober 2006 Da tror jeg det er fare for at vi sees på HS faktisk. Skal du på 2-mnd gruppetreff? Morsomt! Jeg må desverre se an formen litt ang å gå tur etterpå. Etter at jeg skrev her tidligere i dag gikk jeg en tur rundt Sognsvann og ble skikkelig dårlig underveis. Kom hjem med 39 i feber. Men jeg satser på å komme meg på HS i morgen i alle fall, så tar vi det derfra hvis det er greit?!
Frøken Fjong og Prinsene Skrevet 25. oktober 2006 #19 Skrevet 25. oktober 2006 hadde du bodd litt nærmere skulle jeg gjerne vært vennen din;) hehe
Canasta30 - 1 ♀ & 1 ♂ Skrevet 25. oktober 2006 #20 Skrevet 25. oktober 2006 Ja, det skal jeg. He-he. Jepp, vi kan se det an etter treffet i morgen. God bedring:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå