Gå til innhold

Ang brystreduksjon....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kommer inn om morgenen. Du skal faste fra kvelden før, mener jeg å huske, og dusje med desinfiserende såpe. de tegner på puppene hvor de skal skjære, og gir deg smertestillende før narkose. Når man våkner, er man litt stiv og støl. Gjør ikke spesielt vondt, men du bør bli hentet av noen du kjenner. Du bør også få hjelp de første døgnene. Min samboer måtte støtte meg når jeg skulle inn og ut av seng, på do, og han måtte mate meg. Du klarer ikke å løfte armene noe særlig før etter en uke ca. Det som er verst er å fjerne dren, hvis du får det. Ellers ser jeg tilbake på operasjonene og tiden etter som relativt uproblematisk. Men jeg hadde den gang ingen barn...

Jeg reduserte brystene for noen år siden. Fjernet nesten 2 kg tilsammen.

Fra jeg søkte til jeg ble operert gikk det ca 6 mnd. Fikk utført dette på et privat sykehus og fikk dekket det av sykekassen. betalte en egenandel på litt over 300 kr.

Jeg fikk tilsendt en resept på en desinfiserende vaskesåpe som jeg dusjet med før jeg reiste til sykehuset om morgenen.

Der fikk jeg en hestedose av smertestillende og så inn til legen somtegnet opp hvor de skulle skjære. Deretter kom jeg inn på operasjonsstuen og fikk drypp og narkose. Operasjonen varte i litt over 3 timer.

Våknet fort opp når jeg var ferdig og var ikke dårlig av narkosen. Fikk frokost og kom på rommet. Der kunne jeg få besøk med en gang. Da kom samboer med nyinnkjøpte spors-bh'er. Følte meg ganske fin i formen, men

klart jeg var øm og rar og det strammet. Lå på sykehuset til dagen etterpå.

Det er smertefullt, men langt ifra så ille som man forestiller seg.

Jeg ble skrevet ut med en resept på pinex forte.Jeg brukte ikke hele pakken.

Dagen etter jeg kom hjem reiste jeg opp på sykehuset igjen for å fjerne drenene. Heller ikke dette så ille som jeg trodde. Det fjernet også bandasjene samtidig. Fikk da kun tape(en spesiell operasjonstape) på

sårene.Dette får man for at arrene skal blir penest og smalest mulig. Jeg tapet i flere mnd. De første par ukene må du ta det forholdsvis rolig.

Ikke løfte og ikke løfte armene over hodet.

Var på sykehuset til kontroll et par ganger i de første 2 ukene.

Det tar ganske lang tid før ting faller på plass etter operasjonen. Brysten er hovne og kan virke "fastere" enn de egentlig kommer til å bli.

Mitt resultat er visstnok meget pent sier legene. Men viktig å huske at det blir masse arr! Jeg har også redusert følelse i brystvortene. Men dette var jeg klar over på forhånd og plager ikke meg.

Vil annbefale alle som ønsker det å gjøre dette. Var såå deilig å bli kvitt all vekten.

Hvis man røyker lønner det seg å slutte før operasjonen, dette fordi arrene gror bedre og blir penere.

Lykke til:)

Hovedinnlegger her:

Jeg dro til fastlegen min og fortalte hvor plaget jeg var (ikke minst psykisk..) hun så ikke på brystene mine, men henviste meg med en gang.

Jeg fikk brev i posten om at jeg måtte sende bilder ettersom jeg bor langt unna sykehuset som skal operere meg.

Jeg sendte bildene, og fikk svar etter nesten to uker om at jeg får operasjonen :)

Gleder meg så enormt nå!

Tusen takk dere som delte erfaringer :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...