Gå til innhold

April: Sykt barn og dårlig samvittighet for jobben..

Anbefalte innlegg

Nå er det andre dagen Didrik er hjemme fra barnehagen pga forkjølelse. Han er noe redusert på dagtid, og når kvelden kommer, kommer febern også.

Jeg sitter her med dårlig samvittighet overfor jobben.. syns på en måte Didrik er frisk nok til å gå i barnehagen. På en annen side ville jeg nok syns at barn med hans allmentilstand ville hatt det bedre hjemme. Så hvorfor skal ikke jeg gi Didrik det jeg ønsker at andre foreldre skal gi barna sine... Uff, ikke lett det her.. og være mamma og i full jobb..

Hvor går grensen for dere å sende barna i barnehagen?

Fortsetter under...

jeg sender han i bhg. så lenge han er feberfri,spesielt om morgen,og eller i god almenn tilstand.

har han hoste og slik så får han gå i bhg,for alle der hoster,tror det er en liten epedemi her hvor jeg bor,alle er forkjøla,og ingen blir friske hehe =)

Han har en stygg hoste nå,men er også pga. astmaen,så kan jo ikke holde han hjemme pga. det,og selv om han er snørrete får han gå i bhg, de har selv sagt at det ikke gjør noe,så lenge de ikke har feber,og er i grei almenn tilstand.

Jeg synes ikke du burde ha dårlig smavittighet for at du må være hjemme,kos deg masse hjemme med Didrik,og tenk på at når han blir frisk så kan du være på jobb,men god samvittighet, istedefor å sende han litt syk i bhg =)

Huff, ja, den samvittigheten! Siden jeg begynte å jobbe i midten av august, har jeg hatt to sykt barn-dager med lillegutt og to med storesøster (for de sikter jo inn å være syke etter hverandre i stedet for samtidig). Det er vanskelig å vurdere om barna er friske nok til å gå i barnehagen eller om de bør være hjemme. Vi ser an allmenntilstand og feber. Jeg vet om flere som gir barna paracet og sender dem i barnehagen, men jeg synes barna bør være hjemme når de er så syke at de trenger paracet. Uansett: Sykt barn-dagene går unna! Jeg trøster meg med at de følger kalenderåret og at vi sånn sett får en ny start ved nyttår.

I barnehagen vår er det en regel om at de skal ha en feber fri dag hjemme før de kommer tilbake til bhg etter sykdom.

Synes det er greit, både for Marius og de andre barna der....

Skjønner deg mht. samvittigheten til jobben, men det er bare tull. Din første prioritet er Didrik, og slik bør det være :-)

Hvordan er det med han ellers da? Vet du noe mer ang. operasjon?

Vi har hatt en sykt barn dag siden Matilde fikk dagmamma i midten av august, og et par syke med oss selv. Da vi hadde henne hjemme hadde hun hatt feber da jeg la henne kvelden før, hadde ikke feber da hun våknet, men da har jo alle generelt lavere temperatur når man har sovet lenge. Kunne nok sendt henne, for hun var frisk og rask hele dagen, men syns det var greit å se det sånn an. Passer selvsagt aldri (når det skjedde hadde vi det max travelt på jobb begge to - men siden jeg tok størsteparten av tilvenningen så var det øyvinds tur - men må man så må man). Når du som barnehagearbeider sier at du ville at foreldrene til de andre barna skulle holdt dem hjemme i en tilstand tilsvarende Didriks, så syns jeg det sier alt om hva du selv ikke bør ha dårlig samvittighet for...

Magnus har vært mye syk siden han startet i bhg. Nå ser det heldigvis ut til å gå litt bedre. Jeg har hatt grensen ved feber og etter allmentilstanden hans. Virker har uopplagt ( han er alltid full av energi når han er frisk) eller tufs lar jeg han bli hjemme. Feber kvelden før bhg vurderer jeg litt.....men stortsett følger jeg tommelfingerregelen om en feber fri kveld før bhg. Eller kommer han bare hjem ennå dårligere. Man vil jo bare det beste for barnet sitt. Jeg vet at jeg alltid har hatt lite fravær og føler at jeg har "litt å gå på" nå. Lille er det viktigste i livet mitt......det tenker jeg på når den dårligesamvittigheten kommer smygende. Da forsvinner den som dugg for solen. Bare tenk på at Didrik er så uendelig mye viktigere enn hvilken som helst jobb.....så skla du se den plagsomme samvittigheten letter litt! God bedring til Didrik!

Annonse

Takker for svar damer.

Det jeg syns var vanskelig denne gangen var at Didrik kunne se ut til å være i god nok form til barnehagen. Men mot slutten av den her uka har formen blitt værre. Men i dag/kveld er han sitt gamle jeg igjen. Så det blir nok barnehage i morgen.

Selvfølgelig er Didrik det viktigste av alt!

Jeg tror han også gleder seg til barnehagen i morgen, det blir fint for han å komme tilbake! Han har vært rimelig sutrete og lei nå, han også. Og med en mamma på halv maskin i tillegg strekker ikke tålmodigheten alltid til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...