Gå til innhold

Når barnet er født

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere da døpe det,eller skal det velsinge det,eller navnefest,eller ingen av delene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ingen av delene. De to eldste er heller ikke døpt, har heller ikke holdt navnefest.

Skrevet

Vi skal ha navnefest vi... Gleder meg til det. Blir noe ganske nytt på siden min i allefall. Har vært på en navnefest før og likte innholdet og måten det ble gjort på.

Skrevet

Vi skal ha navnefest. Dåp blir hyklerst når ingen av oss egentlig tror på det vi sier ja til, men dette er da ikke svigermor enig i. For å gi henne et suplement (og en god unnskyldning til fest) skal vi ha navnefest til sommeren:)

Skrevet

Vi har døpt datteren vår, og kommer også til å døpe vår neste datter. Personlig så er jeg agnostiker og min mann mer agnostiker/buddhistisk inspirert, så kristne er vi ikke. Men vi respekterer de tradisjonene dåpen representerer, og ønsker å gi vårt barn muligheten til å bli kjent med kristendommen fra innsiden. Om jentene våre velger borgerlig eller kirkelig konfirmasjon dermiot skal være et valg DE SELV skal ta fullt og helt. Og vi føler at det valget kan være lettere å ta bevisst hvis de har et visst grunnlag fra før. Men det er vår oppfatning altså :) Vi har tenkt og prata MYE om dette, så det å døpe barna våre er ikke fordi vi følger strømmen eller noe.

Skrevet

Her blir det nok dåp :) Kristne eller ikke kristne, det norske samfunnet er bygd på kristne grunnverdier -og mye av det kirken står for, bla nestekjærlighet er ting vi vil videreføre til vårt lille knøtt. Så bare av den grunn blir det mest riktig for oss :)

Skrevet

Døpte vår sønn, så da blir det automatisk dåp på vår kommende datter...

Tradisjon i vår familie...

Skrevet

blir nok dåp her også, så får han velge selv når han skal konfirmeres. Jeg er ikke kristen jeg heller, men det har mere med tradisjon og at det er symbolsk her hos oss.

Skrevet

Her blir det velsignelse. Barnet kan selv velge om det vil døpes når det blir eldre.

Skrevet

Humanistisk navnefest.. eller en egen private navnefest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...