MissAntrop Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Skal på UL på fredag og er både spent og nervøs. Mest nervøs kanskje.. Men jeg mottok altså for en god stund siden et brev med info om UL. Der står det at å se etter kjønn er ikke prioritert og at man ikke kan forvente alltid å få med bilder hjem. Ble litt motløs, det virker liksom så strengt. Noen som kan dele sine erfaringer fra UL på Riksen? Vær så snill...
Havi Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har vært på UL på Riksen med begge mine barn, en fra før og en i magen... Har vært veldig fornøyd med det, de har tatt seg god tid, de har sett og målt og forklart. Brevet man får virker skikkelig skremmende, det er jeg helt enig i! Jeg har fått med både to og tre bilder, men har aldri sjekket kjønn ( fordi vi ikke har villet...). Men den første gangen spurte hun om vi ville vite kjønnet og andre gangen hintet hun om hun skulle sjekke, men ville ikke spørre rett ut. Vi tenkte at hun kanskje ikke skulle spørre rett ut, for det er liksom ikke der fokus skal være eller noe sånn?? Så jeg har bare positive ting å si!!
Dingeling Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Hei.. Vi var på ul på Riksen 15.sept og har også kun positive ting å si om dem.. jm så med en gang hva det var og spurte om vi ville vite det..og det ville vi jo.. hehe! jm sjekka hele kroppen til den lille og krysset av på et ark for hver ting hun sjekket om det var ok eller ikke,så det var bra.2 bilder fikk vi også,så bare gled deg..hun virka hverken stressa elle noe,så det hele var en flott opplevelse.. Lykke til..
heldige meg07 + en liten til Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er helt enig med de to som allerede har svart deg. De er veldig greie på Riksen. Vi fikk en veldig hyggelig jordmor som forklarte godt og skrev ut tre bilder uten at vi spurte om det. Da hun var ferdig med den fysiske undersøkelsen spurte samboeren om hun kunne se kjønn, og det var ikke noe problem. De sender vel ut det litt sinte brevet for å ikke få for kravstore "kunder" på undersøkelsesbenken. Tror ikke du skal grue deg for mye. For vår del var ultralyden en veldig fin opplevelse!
MM med spire Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Bare positiv til riksen jeg og... Har fått flere bilder med hjem og de er supre til å ta seg god tid til oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå