Tre snart fire :o) *Overtid* Skrevet 25. oktober 2006 #1 Del Skrevet 25. oktober 2006 Endelig var dagen kommet da jeg skulle på min aller første svangerskapskontroll ) En dag som i laaang tid har virket så ufattelig langt unna. Jeg valgte å gå til min faste gynekolog i stedenfor fastlegen siden dette er første kontrollen, og jeg er ganske trygg på gynekologen. Han ga meg en innvendig UL, og jeg fikk se at det virkelig var noe det inne =) Jeg har ikke hatt noe særlig med plager, og har nok savnet en bekreftelse på at ting er på plass ) Det er en helt ubeskriverlig følelse å se fosteret for første gang. Hjerte banket, så det var ingen tvil om at det var liv ) Jeg fikk også med meg bilde hjem, og har allerede fått satt det inn i album. hehe. Jeg vil anbefale dette i forhold til å gå til fastlegen. Der tror jeg ikke det er vanlig med ul.?? Og jeg betalte bare kr.50,- for urinprøven hos gyn. Jeg fikk beskjed om at jeg ville blø litt etter undersøkelsen... Men jeg blør litt enda, og håper at det gir seg i løpet av dagen. Ellers blir jeg beskymra........ Men det går nok over ) I dag er jeg 11+2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6820967-var-til-kontroll-i-g%C3%A5r-o/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
coscos Skrevet 25. oktober 2006 #2 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei! Så hyggelig å høre at alt gikk bra på svangerskapskontrollen. Første kontrollen er bestandig spennende. Blir dette ditt første barn? Jeg er førstegangsgravid, og går også til gynekolog i stedet for fastlege. Dette fordi jeg har hatt mange aborter tidligere, og føler det således tryggere å gå til gynekolog, i og med at hun har UL, og kan sjekke at det er liv hver gang. Men, for mitt vedkommende måtte jeg ha henvisning fra fastlegen for å gå til gynekolog i stedet (kanskje fordi hun er privatpraktiserende?). Jeg betaler ingenting for kontrollene, ei heller for urinprøven. Trodde det var vanlig at vi ikke skulle betale noen ting når vi var gravide. Jeg har i hvertfall bare gått ut døren, og ingen har stoppet meg :-). Det kan være vanlig å blø litt etter en innvendig UL, det skal du ikke bry deg noe om. Man har gjerne litt mer ømfintlige slimhinner når man er gravid. Lykke til videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6820967-var-til-kontroll-i-g%C3%A5r-o/#findComment-6821074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #3 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg var på første svangerskapskontroll i dag hos fastlegen. 11+ 3 uker. Jeg var der ca:1 time, de tok masser blodprøver og gjorde gynekologisk undersøke, alt var veldig bra, jeg fikk høre hjerte banke, så det var flott:-) Fikk beskjed at jeg kan ta kontakt med helsestasjon for ekstra undersøkelser hos jordmor der, det koster ikke noe ekstra. Jeg ska på neste kontroll i desember og der etter en gang i månaden hos fastlege. Syns det verker veldig bra hos fastlegen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6820967-var-til-kontroll-i-g%C3%A5r-o/#findComment-6823607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre snart fire :o) *Overtid* Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 25. oktober 2006 Ja, jeg er førstegangsgravid. (Mauer i blodet! hehe) Så jeg vet jo ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til leger osv. Jeg valgte gyn. fordi jeg ikke har noe forhold til fastlegen min. Siden han er privat praktiserende, trodde jeg at jeg måtte ut med sikkert 1'000kr. Så det var ett gledelig øyeblikk da han ba om en 50'lapp. ) Han ba meg ta kontakt med Helsestasjonen i min bydel. Jeg ringte de i dag, og fikk time hos jordmor i november. Da lager de en journal på meg, og jeg vil fortsette å gå til kontroller hos jordmoren. Eneste gangen jeg vil "få bruk for" min fastlege, er hvis jeg skulle bli syk e.l. For alt besøk til fastlegen er jo gratis når man er gravid, uansett hva det gjelder. Noe så supert! hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6820967-var-til-kontroll-i-g%C3%A5r-o/#findComment-6824443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå