yo** Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Disse to barnesykdommene går nå i barnehagen. Hvor sannsynlig er det at min 14 måneder gamle gutt blir smittet? Han har hostet i lang tid, men vi var til legen med han og han sa at han ikke hadde annet enn en forkjølelse. Men han har hostet i 3 uker nå...
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Er han vaksinert kan han få kikhoste, men i mye mildere grad. Kikhoste er ganske karakteristisk- barnet hoster og hoster og lager en merkelig lyd innimellom host. Smitter relativt fort siden det er dråpesmitte. Skarlagensfeber er også smittsomt, gir seg utslag i vond hals, høy feber, utslett på mage, hals, rygg og et "sommerfugl" utslett i ansiktet, samt bringebærrød tunge. Hoste på denne tiden av året er ganske normalt skulle jeg tro, går mange rare virus for tiden, en lege sa til meg at "grønn snue" og hoste er vanlig fra oktober til mai...
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Skarlagensfeber er VELDIG smittsomt. De er veldig forsiktige med dette i vår barnehage, og barnet må være hjemme en god stund for å være sikker på at det ikke drar med smitte tilbake i barnehagen. Jeg har skjønt det slik at de blir ganske sy syke når de får dette, og det varer ofte i et par uker. Ikke noen spøk for en liten 1åring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå