Gå til innhold

Twilightere en onsdagsmorgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt samme problemet som meg altså, VenterPrins... av og til må jeg bare ta i et tak, fordi visse mannlige deler av hosholdningen ikke skjønner at støvsugeren må hentes, startes og styres... den står faktisk fremdeles midt på stua etter forrige gang han støvsugde for over ei uke siden, vi må gå rundt den for å komme inn til spisestua, jeg tenkte å la den stå der for å se hvor lang tid det tok før han rydda den vekk, men nå orker jeg ikke se på den lenger så jeg tar den selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei gullemor75... det er koselig det da..jeg også tenker at januar føles langt unna innimellom...men samtidig føler jeg at det går veldig fort denne gangen jeg da..har nok med at man har ei tulle fra før som krever tid og oppmerksomhet hele tiden...det er klart at dagene flyr da...

så sier vi vips så er den lille der....

husker jeg lengtet etter at frøkna skulle komme så fort som mulig sist, men nå føler jeg mer behov for å kose meg den voksende magen da...er ikke så mange ganger man har muligheten til å gå gravid iløpet av livet så da får man nyte det mens man kan..jeg husker jeg syntes det var såååå vemodig å pluttselig ikke kjenne liv i magen lenger...selvom hun var i armene mine...merk mine ord...når du har født skjønner du nok hva jeg mener =0)

hehe...det er rart med det =0)

Skrevet

MOHAHAHAHAAA!!! VICTORY, AT LAST!

Nå er det fyr i ovnen :) Jeg har riktignok dritvondt i bekkenet, men det er fyr! Snart blir det varmt her, i mellomtida får jeg varme meg med litt husarbeid og få enda vondere i bekkenet, men gleden av et ryddig og rent hus :)

Skrevet

Ka-ping...hehe..ja nettopp, mannfolk og husrengjøring er og blir en slags myte tror jeg... må bare fortelle at: var hos fysioterapeuten min i går jeg da...hver gang jeg er der har jeg en nå låsning i kroppen...dvs...vridning av et ledd...(lang historie)..hun lurte på om jeg kunne gjøre henne en tjeneste hvorpå å la henne ta bilder av meg forfra, fra siden og bak.o.l...fordi mitt tilfelle er visst litt spesiellt da...hun skal ha det til et slideshow foe å forklare på en konferanse tiltak, muskelgrupper...bla bla bla...jeg var visst bra å bruke illustrativt fordi jeg er slank gravid iflg. henne da...men men...man føler seg liksom litt rar da...hihi...igår måtte jeg forresten knekke opp to steder i ryggen pga låsninger...det er så unehagelig å ha en kropp som bare låser seg her og der..kan liksom bli stående stiv som en stokk til tider og ikke komme noen steder...vært bortil noe lignende du eller??????

Offameg...dette ble langt og uhyre informativt...hehe... jaja..=0)

Skrevet

VenterPrins: jeg hører folk sier akkurat det der - at de savner magen og sparkene og sånt etter ungen var kommet ut... jeg må være rar, for jeg følte overhodet ikkeno savn etter det jeg. Kanskje blir det anderledes denne gangen fordi vi ikke skal lage fler barn selv? Neeeh... tror ikke det heller egentlig, for etter forrige var vi fremdeles usikker på om vi skulle ha en eller to, så det var jo en sjanse for at det var siste der og....

uansett - gleder meg masse til å holde jenta mi i armene! Og jeg lurer så fælt på hvordan hun ser ut? ligner hun på storesøstra? Har hun lyst eller mørkt hår? Blå eller grønne øyne? det eneste jeg vet er at hun har arvet sin fars rette nese, og ikke oppstopperen til mamma'n, sånn som storesøstra har :) Det har vi nemlgi sett på ul :)

Skrevet

Ja, jeg koser meg masse med å gå gravid, jeg... Snakker som sagt mye med Gullebaby og syns det er mye selskap i han/henne. Deilig å gå hjemme og stryke på magen, snakke med den, synge for den og ha unnskyldning til å høre på barnesanger på cd (må jo lære barnesanger/friske opp de sangene det har kommet altfor mye støv på). Jeg har i det siste lært meg alle tolv versene av Prøysens "Teddybjørnens vise", og den er bare supersøt! :o)

Gullefar og jeg har sunget for og snakket til magen siden jeg testet positivt i mai (!) og vi har nå en fast rutine: Når vi har lagt oss, snakker han litt til babyen (sier akkurat det samme hver kveld! Søt, han!), deretter synger han første vers ALENE, av en fransk barnesang jeg har lært han (jeg har bodd tre år i den fransktalende delen av Sveits), deretter får han noe hjelp til vers nummer to (han begynner å kunne det nå; men jeg må nok ty til papir og penn og lydskrift på vers to også, som første vers!). Etter at den franske sangen er ferdig sunget, sier han til Gullebaby at "nå skal mamma synge teddybjørnsangen; god natt, vennen min." Så synger jeg Teddybjørnens vise mens jeg stryker meg på magen, helt til jeg hører Gullefar begynner å snorke... Ikke alltid jeg kommer meg gjennom alle tolv versene, nei! ;o) Gullefar er søøøt, han...

Skrevet

Gullemor: åh så søte dere er! Og så utrolig heldig du er som har en sånn gullemann :) gleder meg til å treffe ham! og se på gullebaby som sparker gjennom mageskinnet ;)

jeg sang "summertime" fra porgy&bess til lillejenta mi da hun lå i magen. Fremdeles kan den sangen være beroligende for henne hvis hun er syk eller trøtt, eller bare har lyst til å høre den. Så jeg er overbeist om at de kan kjenne igjen ting fra de lå inni magee våre!

Skrevet

Jeg sitter å varmer meg på en kopp kaffe og lurer på om jeg overhodet skal gidde prøve å få fyr i ovnen...

Også lurer jeg litt på dette med klær som egner seg til å amme i. Jeg liker egentlig ikke veldig stramme klær, og alle ammetopper jeg har sett er rimelig trange med stretch. Også er de så korte! Jeg liker helst topper som går litt nedpå rompa. Noen som har noen forslag? :)

Skrevet

Enkel og grei løsning: singlet med jumper utenpå. Da bretter du opp jumperen og ned singleten - og kan amme uten å blotte hele frontpartiet :)

Skrevet

Understrekes. lang singlet under er fantastisk greit for kvapsemagen. Tiddelibom, forresten, nå snør det igjen!

Skrevet

ka-ping: Takk! ;o) HAN som er sååå søt, da! Også er vi bare helt sykt forelsket! *dååån*

Gratulerer med fyr i peisen! Hjalp det forresten at jeg blåste på bekkenet ditt? *blåse litt til for sikkerhets skyld*

MEN: Nå er det vel noooen timer siden jeg sa at jeg var innom en liiiiiten tur, for i dag SKULLE jeg ut...? Mener jeg å huske...?

*tuppe seg selv ut av bim og ønske alle søte damene en fin-fin dag*

Skrevet

jepp, jeg husker med panikk hvor lite morsomt det føltes å dra opp t-skjorta for å amma, og se bilringene funger som ammepute.... hjælp!

Skrevet

ha det bra, Gullemor, sender du litt inspirasjon min vei?

Skrevet

her er det blått og sol....har vel vært regnvær her en hel evighet...så det var faktsik litt godt å kjenne solen mot ansiktet idag...men nå skal det være sagt at det er KALDT da...brrrrrrrrrrr....så det er vel ikke lenge til snøen faller her heller tenker jeg...syntes det er litt koselig og jeg da..

hehe...

Skrevet

Inspirasjon? Hæ?? Sorry, men det lille jeg har, trenger jeg selv! ;o) Sender deg uansett mange gode tanker og ønsker om en fin (og snøfri!!) dag!

*logging off*

Skrevet

inspirasjon... ja send litt hit og, hvis noen har noe å avse... husarbeidet går det relativt dårlig med her gitt... og jeg som skulle gå gjennom et par esker til garasjesalget også før jeg skulle hente lilletrollet i barnehagen....

Nei ta seg sammen og gjøre noe fornuftig!

Nå forlater jeg tråden vår midlertidig - vi har forresten kommet nesten til 120 innlegg idag, det er jo ganske heftig selv til oss å være!!!

Skrevet

hjelp! tror det må være en konspirasjon mot gravide idag jeg... i det ene øyeblikket blir Gullemor skremt av uannonsert sprengingsarbeid i nabolaget, og i det neste hopper jeg i været av jagerfly som driver lavtflygning rett over hustakene her... de snikene kom jo rett over fjellet, så jeg hørte ikkeno før de plutselig var 10meter over verandaen min!!! hikst...

Skrevet

_to_ som logger av? Må må jeg ta meg sammen...

Skrevet

heeeey..da logger jeg også av...skal inn til byen og møte en venninne....fikk vite igår at hun er gravid, første i vennegjengen min etter meg...dette er supert altså...så nå er det cafetur på meg...men jeg kommer vel innom igjen senere idag....

ha en fortsatt fin dag da folkens...klemmer fra meg

=0)

Skrevet

Stilig! Den lange tråden her idag, da! Skal si folk har vært aktive. Har hatt 2 møter allerede idag, så jeg har vært lite pålogga.

De har innsett på jobb nå at jeg snart skal ut i permisjon, så nå organiseres det her.... Stakkars de som blir igjen, for her skal de ikke ha inn noen til å gjøre min jobb, men fordele det rundt på huset til de som har masse fra før...Lykke til sier jeg, bare.

Skrevet

Åh -heldiggriser som har snø!! Vokst opp i nord og de triste, gråe, regnfyllte bergensvinterene er noe herk. Er vokst opp med ski, aking,snøhuler etc store deler av året - min datter gikk på ski første gang i vinter i 1 cm slaps på asfalten...

Skrevet

Er her jeg Sponge:)) Det vil si jeg har pause fra masterredigeringen.

Skrevet

Og jeg er omsider tilbake! Hadde møte med sjef og regnskapsansvarlig om hvor mye penger jeg har brukt på prosjektet,og jeg er så flink! Budsjettert helt riktig og brukt akkurat passe mye og er generelt flink pike!

Skrevet

Ikke noe som er bedre enn å få litt skryt!

Generellt vi for lite flinke til det, både å skryte og til å ta imot! Vi har jobbet bevisst med dette på jobb hos oss, og det er veldig godt å kunne gi et kompliment og virkelig mene det, samtidig som det er godt å bli lagt merke til positivt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...