Gå til innhold

BJØRNEN COLLARGOL!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Lupus syndrom går ut på at man har antistoffer i blodet. Dette fører til at blodet koagulerer og det blir blodpropp i morkaka. Dette finner de ut gjennom å ta en blodprøve.

Jeg har mistet 3 ganger og derfor tok de denne blodprøven (+mange flere). Jeg har heldigvis en lett utgave av sykdommen. Når man har mistet 3 ganger med en og samme mannen har man krav på denne type utredning.

Nå vet jeg ikke om det at du hadde tykt blod kan ha noen forbindelse med Lupus, men synes du skal høre med legen jeg. Evt spørre om du kan få blodfortynnende på neste forsøk. Skjønner godt at du ikke vil at forsøkene skal gå i dass for det koster både tid, penger og krefter.

Grunnen til at vi skal igang med IVF er at samboer har dårlig kvalitet på svømmerne og jeg bruker innmari lang tid på å bli gravid (grunnen til det er uvisst, skal ikke være noe galt med meg...)

Er det noe mere du lurer på så bare spør!

Klæm

Tusen takk for svar :o)

Jeg har oxo mistet 3 ganger, så da regner jeg med at disse prøvene er tatt allerede. Var fordi jeg mistet, og ikke ble gravid igjen, at vi havnet på IVF... De brukte nesten ett år på å ta prøver o.l før de satte oss opp på venteliste.

Jeg vet om flere som ikke har fått påvist Lupus, men som likevel må bruke blodfortynnende under svangerskap. Skal til legen neste manadag, da skal jeg jammen meg spørre!!!

Sambo har oxo dårlige svømmere, men det varierer veldig, så de ser ann fra gang til gang. Typisk sett var de nå dårlig når vi skulle inn til 1. forsøk, så derfor ble det ICSI på oss... Er heller ikke noe galt med meg, så blir spennende å se neste gang :o)

Lykke til på mandag!

Klemmer

Gjest Bjørnen Collargol

Ja da har de sikkert sjekket det, men det er sant som du sier at selv om de ikke finner noen grunn til at man har mistet gjentatte ganger så er det en del som praktiserer at man får blodfortynnende alikavell.

Husk å spør når du skal til legen ja, hold meg oppdatert da! OG lykke til på mandag du også :-)

Klæm

Annonse

Fikk jo Crinone gel nå under 1. forsøk... Ble overstimluert på hormoner, men likevel mente legen at det kunne være aktuelt med dobbel dose neste gang... Snålt! Kan jo ikke være bra å gi enda mer av de medisinene jeg reagerte på??? Og ja, Crinone er progesteron.

Får dere IVF fordi du har Lupus ell pga dårlig svømmere? Eller en kombinasjon? Skal krysse fingrene for dere framover :o)

*klem*

Gjest Bjørnen Collargol

Jo da, [email protected]

Skal bort kl 16 og blir borte ca 1,5 time, men ellers så har jeg ingen spes planer for kvelden i alle fall...

Vi har fått IVF pga at vi ikke har blitt gravide på 1,5 år og at han har dårlige svømmere i hovedsak...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...