Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Svigermor har fått 5 barn, så ja, en kan si hun vet hva hun prater om... Men hun har ikke vært i min kropp og bært på mitt barn! Jeg tror jeg blir gal av den dama!!! For uansett hva jeg opplever - og jeg er førstegangs, så ting er nytt og fantastisk for meg - så har hun opplevd det samme, bare i sterkere grad... Selvfølgelig! Så hvis jeg sier at jeg ikke har sovet en natt pga falske rier, så sier hun bare at hun har vært der før!!! Oh, for en god trøst! Eller hvis jeg snakker om barnet i magen, så må hun avbryte for å snakke om hvordan mannen min var i magen. Også skal hun i tillegg ha en mening om ALT og blande seg i ALT fra hvor møbler er plassert til mekking av bil! hun må liksom alltid vite best! Så jeg gruer meg litt til hvordan det skal bli å ha henne som bestemor til barnet mitt... Med - nå må du skifte bleie, ta på henne sokker og bla bla bla hele tiden. Et godt ordtak er: Ikke gi noen over 18 råd med mindre de ber om det selv! Hva gjør man med sånne svigermonstre? Hun er forresten snill som dagen er lang, og alt er faktisk godt ment...
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Bra at du klarer å si at hun er snill som dagen er lang. For alt er nok godt ment. Av og til må vi bare bite ting i oss, selv om det ikke alltid er så lett. Siden hun er så ivrig får du satse på at hun blir glimrende barnevakt etterhvert. Det er kjempefint å ha besteforeldre som stiller opp.
Reddik Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 vet hvordan du har det...min mor er akkurat lik...på alle områder. Hvis jeg er syk er hun sykere, alt jeg har opplevd i svangerskapet har hun og opplevd eller gjort bedre enn meg....igår så sprakk jeg og skjelte henne ut. Har ikke hørt noe fra henne ennå så håper hun tar hintet....jeg har termin dagen før deg så hun ringer jo hver time for å høre om det skjer noe. sukk... Og svigermor er småbarnspedagog, det kan bli artig. Gruer meg til å måtte svare for oppdragelsen av mitt barn, det kommer til å skje garantert! Uff....men hun bor på vestlandet slik at vi ser ikke henne så ofte som min mor som bor i samme by som oss....
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 oj oj.. er du sikker på at du ikk er meg? jeg har det helt det samme! men vet du hva jeg gjorde? jeg sluttet helt å snakke med henne om sv.skapet. når hun spør hvordan d går, så sier jeg "fint", åsså vrir jeg samtalen over på noe annet.. slik har jeg klart å unngå å fly i strupen på henne disse 7 mnd..
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Svigermor er akuratt lik her hos oss. Skal blande seg inn i alt. Dødsirriterende. Hun maser om at jeg må begynne å massere brystvortene mine for å forberede til amming og forebygge vonde og ømme pupper. Kan godt være at det er noe i det, men hvis det er så viktig får jeg vel høre det andre plasser også.
Snupidupi Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Huff det e ikke greit... men kanskje du bør prat med ho... si på en pen og førsekti måte at du sett pris på alle rådan hennes... men at du gjerne vil prøv litt først.. å at du spør vesst du treng nån råd... Æ e så heldig at æ har ei svigermor som ikke blanda sæ... men ho e super å spørr om råd... Ho bodd hos sine svigersa når sambo kom tel og vil helst vær aleina når med han, så ho trør vældi førsekti i døran... nestn litt førr førsekti av og tel..., men e jo greit sia di bor på andre sia av veien da... Lykke tel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå