Anita65 Skrevet 24. oktober 2006 #1 Del Skrevet 24. oktober 2006 Skulle til å legge meg nå, men måtte sjekke denne siden først. Har ikke vært så aktiv her i det siste, mye anna å gjøre også. Hvordan går det med deg da ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6819844-er-du-der-dingeling/
Dingeling Skrevet 25. oktober 2006 #2 Del Skrevet 25. oktober 2006 Mornings.. =) nå er jeg her.. hadde en veldig travel dag i går med bollebaking,dekkskift,lage 2 middager+ andre huslige ting så da jeg endelig kom hjem etter å ha ventet på datteren min i hele 2 timer i Østfoldbadet på at hun og klassen skulle bli ferdige å bade,ja,da var d ikke mye liv i meg etterpå.. beina var så hovne som stokker, så i dag blir det en rolig dag med småsysler innomhus..skal på nattevakt til natta også..gjeeesp! ellers går det bra med meg,selv om jeg merker at noen ting er forferdelig slitsomme. var hos jm sist uke og der fant hun både blod og eggehvite i urinen min og et blodtrykk som ikke var høyt ,men i grenseland. så gjett hva jeg skal sjekke på jobben i kveld da? urin og blodtrykk. jobber jo i helsevesenet så der har jeg muligheten til det.. i går vasket jeg klærne til Tigergutten vår og det var en ganske pussig opplevelse. det har ikke gått helt opp for meg enda at det er en gutt vi venter..hehe! tror det blir en veldig aktiv krabat for han styrer noe helt forferdelig inni magen til tider..hele magen beveger seg slik at jeg nesten lurer på om det er en alien inni der. med jenta vår vil jeg huske at det ikke var slik før etter uke 30 eller noe sånt,men nå er jeg i uke 26.. kanskje han "bøller" fra seg inni magen og er snill som et lam etterpå..håper bare denne ungen sover mere enn den første ,for det var minimalt..sukk! Går det bra med deg og bebisen da? funnet navn? Ha en supergod dag,så snakkes vi.. er sikkert på nettet i natt igjen.. =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6819844-er-du-der-dingeling/#findComment-6821334
Anita65 Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei igjen du ! Godt å høre at det går bra med deg også Er i bra form jeg også, selv om jeg merker at jeg er gravid på den ene og andre måten.Jeg la meg før midnatt i går, var råtrøtt. Akkurat det med den hersens trøttheta, den plager meg, for jeg er egentlig nattrangler. Liker å sitte opp litt utover og sysle med f.eks. strikking. Men i dette svangerskapet har jeg vært mye, mye trøttere. Og den lille gutten inni meg har vært mer aktiv enn jentene. Kjente jo liv allerede i uke 12, så tidlig har jeg ikke kjent liv før. Det er fullt av liv her i magen min, men håper han er like rolig som jentene når han kommer ut. Det er nesten ekkelt å si det, men de sov alle hele natta fra første stund. Vi vet ikke hva våkenetter er for noe. Så håper denne krabaten er like rolig.. Det er framdeles litt uvant med gutt, hehe. Men har kjøpt litt babyklær, så jeg begynner å bli vant da. Har lovt jentene å kjøpe hvert sitt sett etter helga, og så skal de få kjøpe noe til seg selv. Du aner bare ikke hvor stas det er med lillegutt !! De kan nesten ikke vente. Minstejenta på 6 1/2 år synes han kan komme ut nå, for ho har så lyst til å stelle han, kose med han etc, sånn er det med de to andre også. Så dette blir kjempebra ! Jeg opplevde det samme som deg på urinprøven sist, og legen mente at jeg kanskje hadde urinveisinfeksjon, som jeg har jevnlig. Men det kunne også bare være naturlig, noe som kom fra livmorhalsen. Har ikke hørt noe, så det var nok det siste. Jeg har alltid hatt uvi i sv.skapet, så det er nok ganske vanlig. Jeg har det jo en del ellers også. Vi har snakka om navn ja, og jentene er veldig ivrige. De leser i navnebøker, er på nettet osv. De har litt lyst på Jonas, det synes jeg er fint også, og det var et av navnene som var aktuelle før, hvis det var gutt.Jeg har foreslått Jens, men jentene liker bedre Jonas, så vi får se. Men ingenting er bestemt.. Ellers har jeg vært og kjøpt garn Så nå skal lillegutt få seg et ullsett i hvitt med noe lyseblått på. Det er i hullmønster/kunststrikk, så det blir så fint..Gleder meg til å ta fatt på det, må bare gjøre ferdig noen sokker til minstejenta først. Jobber du på sykehjem? Jeg jobber ikke akkurat nå, men er lærer. Kommer til å være hjemme framover. Men har vært inne på å prøve å få meg nattevakter på et aldershjem, men det er vel llitt seint å begynne nå ?Slitsomt er det vel også, når man er gravid, eller? Ha en fin dag da med dine sysler :)Jeg skal ut gåtur.Merker at jeg ikke kan gå like raskt som før. Da får jeg vondt i magen, det er vel et varsel om å roe ned... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6819844-er-du-der-dingeling/#findComment-6821820
Dingeling Skrevet 25. oktober 2006 #4 Del Skrevet 25. oktober 2006 Heisann.. nå har jeg inntatt nattevakt-posisjonen.. gjeesp! jeg jobber på aldershjem,ja,og stortrives med det.. tror ikke jeg vil anbefale deg å starte med nattejobbing nå i sv.skapet,hvis du aldri har gjort det før.. d kan være ganske slitsomt,og særlig hvis du ikke har muligheten til å sove noen timer før og etter.. men du kan jo prøve deg,selvfølgelig.. nå har jeg også testa urinen min og det var masse utslag på både blod og protein men ikke det andre som må til for å ha en uvi,så gudene vet hva som er galt. har vært skikkelig hoven i beina i går og enda litt i dag,så jeg burde vel ta kontakt med jm. har sjekka blodtrykket mitt i kveld og det var litt høyt.. sukk!! hva blir det neste? Ha en supergod natt.. =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6819844-er-du-der-dingeling/#findComment-6833829
Anita65 Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei. Jeg har villa sjekke med lege ang blod / protein i urinen. Det kan jo være et tegn på svangerskapsdiabetes, eller antydning til det... Må vel også være på vakt mot sv.forgiftning, uff, nå skremmer jeg deg. Jeg vet ikke så mye om det, har aldri hatt det. Men mener å huske at jeg hadde blod og eggehvite i urinen i tidligere sv.skap... Men det ble ikke gjort noe med det. Bare passer på det. Tror det er vanlig. Legen sa til meg sist at i uke 26 er det standard å sjekke i forhold til sv.diabetes. Høyt blodtrykk har jeg ikke, det var helt perfekt sist. Nei, du får ta deg en tur til legen for å sjekke. Det er så irriterende å gå å lure på ting, blir jo tullerusk av det. Jeg tror ikke det blir jobba så mye for min del nå. Har en del ting som må ordnes i huset også. Men jeg tenker litt på å ta noen nattevakter på et aldershjem i løpet av neste år. Er det lett å få jobb på et slikt sted ? Jeg har jo ikke utdannelse innenfor det yrket, men det er så veldig praktisk med nattejobb. Kan sove mens ungene er på skolen. Syns du det er greit ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6819844-er-du-der-dingeling/#findComment-6833954
Dingeling Skrevet 26. oktober 2006 #6 Del Skrevet 26. oktober 2006 PUH! det har vært litt action her på huset,så nå har vi hatt hendene fulle av div.hendelser.. har ikke hatt tid til å bli trøtt heller..tror kanskje jeg må ta kontakt med jm på fredag hvis ikke dette gir seg,men det er jo sååå fullt der hele tiden..eller kanskje legen er bedre? vil nok anbefale deg å ta noen dag/aftenvakter før du satser på nattevakter,og der er ikke sikkert at du får netter heller når du ikke har noe erfaring innenfor yrket..jeg jobber som hjelpepleier og trives godt.. men vi snakkes ..må gå.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6819844-er-du-der-dingeling/#findComment-6834458
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå