kasa :-) Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har nettopp kommet meg over hit, er 14+3 (1.gangsfødende) og igår hadde jeg en episode på toalettet hvor jeg tørket meg og på papiret var det litt slim som var farget litt rødt av blod. Har hatt dette før noen ganger, og har vært hos gyn to ganger (1. gang 10+2 og andre gang 12+6) De kan ikke se at noe er galt og mener at jeg har litt overfølsomme slimhinner. Har ikke vært hos legen med problemet n, for jeg føler jeg maser litt.... Hva ville dere gjort? Har ikke hatt noen tegn til blod i dag... Noen som har opplevt dette før? Glad for alle svar :-)
2gangs Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Har ikke opplevd d sjøl, men ein får mere følsomme slimhinner ved graviditet. Kan begynne blø ved sex å¨.. Er sikkert ikke nå farlig når lege ikke finner noe galt..
Havi Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 har aldri opplevd noe sånt, men jeg ville ringt til legen! jeg føler meg alltid dum når jeg ringer til legen, uansett om det er lenge siden eller ikke... men da får du kanskje et utfyllende svar og kan slappe mer av! kanskje legen kan undersøke deg også, så du føler deg sikker!
trenger å være anonym nå Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Hei. Hopper litt tilbake hit i 2 tri jeg. Hadde selv det samme problemet for to uker siden var da i 26+1. Men hadde da også en del vonde kynnere øverst i magen + vanskeligheter med å puste når disse kynnerne pågikk. Ringte til jordmor. Fikk da komme inn til sjekk. Der målte hun sammentrekningene mine (som så klart var helt borte da) og fosterlyden (som var veldig bra). Allikevel ville de ha meg inn på sjekk på sykehuset. Viste seg at de var litt redd for at morkaken min hadde begynt å løsne. Der ble det målt fosterlyd, og tatt både innvendig og utvendig UL. Målte livmorhalsen min, som var lukket og fin. Og sjekket plasseringen av morkaken som lå akkurat der den skulle. Så altså, konklusjonen var at jeg nok hadde litt overfølsomme slimhinner eller at det var et blodkar som var sprukket. Skal forøvrig inn på ny sjekk i morgen. Bare såmm for sikkerhets skyld. Sikkert ikke noe galt i det hele tatt med deg, men som sagt ring legen / jordmor hvis du er usikker. Lykke til
kasa :-) Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2006 Takk for hyggelige svar! Jeg har fulgt deres råd og kontaktet legen, og skal til kontroll der imorgen. Er spent, jeg... :-)
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Hei.. Ser du har kontaktet lege, og det er bra! Sånt skal sjekkes.... Ville bare fortelle deg at jeg selv har hatt flere episoder med slikt slim..Spesiellt etter dobesøk. Er nå i uke 26+6. Min første blødning var i uke 11. Da BLØDDE jeg......Og DET var ikke kult...Men har vært på ul hver gang, og alt har vært bra med lillegutt. Som sagt, så er nå vi ganske følsomme "inni der", og skal så lite til for at det kan blø litt, men det SKAL sjekkes en gang for mye enn en gang for lite. Håpe det er det samme med deg.......Og så lenge du ikke har noe vondt forhåpentligvis, eller blør mer, så tror jeg du kan slappe helt av:) Lykke til hos legen... Klem jente 77
kasa :-) Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2006 Hei! Takk for støttende ord! Alt stod bra til med mini da gyn sjekket meg! Hjertet slo som bare det og armene og beina var i stor aktivitet. Gyn mente det var overfølsomme slimhinner som var årsaken til slimblodet, men siden det er to år siden jeg sist tok en celleprøve, tok han det også. Han mente også på at jeg ikke trenge å komme opp igjen på sykehuset hvis det skjedde igjen, med mindre det var friskt blod som kom. Han sa at det er ganske vanlig at man har sånne små slimblødninger, og at så mange som 35% av alle gravide har flere sånne episoder iløpet av sv.skapet. Er ikke helt overbevist om at jeg kommer til å sitte rolig og ikke tenke at noe kan være galt hvis jeg opplever det igjen, men... Lykke til med graviditeten, jenter :-)
trenger å være anonym nå Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Så bra at alt er bra. Jeg fikk beskjed om å ta kontakt hvis jeg ønsker det, om jeg skulle få flere slike episoder. Så opplever du dette igjen, så er det jo bare å ringe å spørre dem hvis du er usikker??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå