mammaentilgullet Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Lurte på om noen ville fortelle om sine erfaringer i forhold til legene. Er de kunnskapsrike ift PCOS? Er det pasientene selv som må lese seg til ulike typer behandling/hjelp? tar de PCOS alvorlig? osv.....?
Mrs. icsi og småen Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Vel, min erfaring var at jeg tok kontakt meg legen etter å ha gått 7 mnd uten mens. Han henviste meg videre for å sjekke hva det kunne være. Han sa ikke hva han trodde, så da gyn kom med en konklusjon holdt jeg på å dåne! Fikk litt info, men beskjed om å lete på nettet etter mer (Kanskje han så at jeg ikke var mottakelig?!). Neste gang jeg var hos legen skrav han ut to fulle a4 sider til meg med info om pcos og han ba meg være forsiktig med hvor jeg leste på nettet (tror kanskje ikke bim er vitenskapelig nok for han..). Mennå virker det som han har kontrollen på "diagnosen".. Var hos han i dag og ble enige om veien videre! Håper legen din tar deg alvorlig, hører her inne om endel som ikke gjør det. Lykke til!
mammaentilgullet Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har ennå ikke vært til legen etter jeg fikk diagosen av gyn. Men skal bli innkalt neste uke. Håper fastlegen min har en viss kunnskap og en formening om veien videre, med tanke på barn. Har så mye spm ift dette. Har ikke feks hatt mens siden 1 juli. Takk for at du delte din erfaring:)
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 D er mange leger som ikke har så mye erfaring med pcos,så hvis din er fullt oppdatert så er du heldig.. Sist jeg var hos legen visste jeg mer om medisinering av pcos enn d ho gjorde... Hehe..
Mrs. icsi og småen Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Han er oppdatert nok, men ville likevel ikke skrive ut noen medisiner til meg. (Sta mannfolk!) Sa jeg hadde hørt om pergo, provera og metformin.. Vi diskuterte det, han ville bare henvise videre til infertilitetsklinikk, men jeg ville prøve alt i mellomtiden og blir ia tillegg henvist til ny gu.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Er det fastleger som skriver ut pergo, provera og metformin? Kan ikke bare gynekologen gjøre det mens man venter på videre utredning?
Lothiriel Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg fikk metformin av min gyn. uten å be om det engang, mens fastlegen min var mer tilbakeholden. Tror bare ikke legene generelt vet nok om pcos og medisinbruken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå