Gå til innhold

Jeg har kjøpt meg salvie te.. hvor mye skal jeg blande, og hvor mye skal jeg drikke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fant dette under kjerringråd her inne på bim:

Salvie te for begge, men ikke når du er gravid

Jeg hadde problemer med å bli gravid, og finleste alle bøker om naturmedisin som jeg kunne oppdive. Da kom jeg over et gammelt råd om salviete; det skulle gjøre kvinnen gravid. Det skadet heller ikke at mannen drakk det. En kur over noen dager skulle gjøre underverker. Jeg drakk minst ett glass salviete hver dag, og ga mannen min det også, og hadde selv en kur med masse salviete rundt eggløsning - og ble gravid! Rådet skulle visstnok aldri slå feil, sto det i boka! Salviete fås kjøpt på apotek. (Hilsen T.H.)

OBS! En av våre lesere har sendt oss følgende tilbakemelding på dette kjerringrådet: - Kjempeflotte sider dere har!! Jeg har en kommentar til et av kjerringrådene. Det står at en skal drikke salvie-te når en ønsker å bli gravid. Dette hadde jeg tenkt å prøve ut, så jeg kjøpte meg te. Heldigvis leste jeg litt mer om det før jeg drakk den. Den skal ikke drikkes av gravide og ammende. Siden jeg ammer, kan nok ikke det rådet hjelpe meg. På "virkningene" til salvie fann jeg heller ingenting som samsvarer med deres råd, men det var jo et gammelt så..

Vennlig hilsen M. J.

Da jeg drakk den teen brukte jeg å fylle den derre te-sil-skjeèn med salvie,og helte over varmt vann til det ble fullt i koppen(kakao-kopp-str) Brukte å blande i litt sitron også,for den teen smaker så jævlig!

Du skal la teen stå å trekke,helste tildekt,i ti minutter før du drikker den.

Det hjalp ikke for meg,drakk den i månedsvis,men ett eller annet er den sikkert bra for,så er bare å prøve! Pass bare på å ikke drikk etter EL,det er skadelig for fosteret!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...