Gå til innhold

November: Ang amming


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

Føler at det er en forpliktelse å amme og en skal amme lenge,har jeg følelsen av,men hva tenker dere.Jeg ønsker å amme en periode men ikke i to år,som noen sier er anbefalt,ikke i et engang.Hva slags tanker har dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ammet mine jenter til ca. 10 - 11 mnd. Da har det bare passet sånn. Har ikke vært noe problem å slutte heller på denne tiden. Tror det blir verre når barnet får mer vilje! Tror ikke jeg kommer til å amme så mye lenger nå heller....det er jo litt deilig å bli litt friere igjen....Men en skal aldri si aldri. Men to år er hvertfall uaktuellt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei jente på to år som jeg ammet i ni måneder, ammet ikke hele tiden nei.... hun fikk faktisk kumelk fra hun var 7 måneder og dette likte hun bedre..... nattammingen sluttet mye tidligere! Jeg ammet ikke fordi jeg følte noen forpliktelser til det, men synes det både var koselig og praktisk - når en i tillegg var ei skikkelig melkeku som rant over hele tiden, var det greit dette. Men hvis jeg ikke hadde følt meg vel med ammingen hadde jeg ikke gjort det. En skal ikke gjøre som andre mener og hva som er in og ikke, men det en selv føler er best for seg og barnet sitt. Det er tross alt din kropp, er du ikke komfortabel med amming, går det greit å gi flaske. Dette er et valg du selv må ta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg også mener,men føler at mange nesten ser på deg som barnemisshandler hvis du ikke ammer barnet i alle fall til det er et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler også at det er ammepress... fikk ikke til med jenta vår, så jeg håper vi får til denne gangen... Men ikke lenger enn et år... vi får ta det som det kommer... men max et år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke for meg et år engang.Greit jeg ser at morsmelk er veldig bra for barnet,men jeg sliter med noen kroniske sykdommer og det er jo slittsomt å holde på å amme,i alle fall når barnet blir så stort som opp til et år.Alle sier,ja,men du må jo amme.Ja,den første tiden ønsker jeg det virkelig,hvis jeg får det til,men jeg vil ikke slite meg ut heller,det er vel ikke barnet tjent med heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammet min første i 7 mnd, da ville hun ikke ha mer pupp, synes det var helt passe tid å avslutte på. Det viktigste er jo at de får morsmelk de første 6 mnd. Hun sluttet med erstatning når hun var 10 mnd, da var det kun kumelk. Alt dette har hun styrt selv. Jeg kommer ikke til å amme nr. 2 mer enn til jeg begynner på jobb, og jeg har jo bare 80% permisjonstid, så vi får jo se om han slutter før selv, eller om jeg må venne han av med det. Blir spennende å se. Jeg gidder i hvert fall ikke å bry meg om hva andre mener om saken, det er opp til meg og babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammet første i 8 mnd, andre i 10 mnd.

 

Satser på å amme denne gangen også, men tror neppe det blir noe mer enn ca 10 mnd. To år er i allefall ikke noe jeg ofrer en tanke en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...