Gå til innhold

November: Datteren min på 17 år


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

ønsker å være med meg på sykehuset når jeg skal føde.

 

Jeg synes at dette er ok og mener at hun er så pass stor at hun kan tåle å se meg i smerter med rier,men ønsker ikke at hun skal være inne på rommet når pressriene setter i gang.Vet ikke hvordan hun hadde tatt det og jeg føler at det er veldig intimt.I bunn og grunn er det ikke noe problem,for hun ønsker ikke selv å være inne på rommet akkuart i den perioden.

 

Hva synes dere andre om dette?

 

Jordmor på fødelofte på sus,synes at det er helt ok at hun er med og mener også at hvis vi ønsker det,så kan hun også være der under pressriene,men hun ikke tar noe skade av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:)

 

Det er jo positivt at din datter ønsker å være tilstede.

Men eg hadde nok isje toge `henne med på selve fødselen... en tanke intimt..?

Det er en greie mellom mor å far ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg(18år) og min søster på 14 satt på gangen utenfor fødestuen da vår lille søster ble født. Vi ble hentet da hun kom ut og det var en veldig spesiell følelse og få lov å møte ho så "nyfødt"...

Så det er jo en måte og gjøre det på:)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å få tilbakemelding om hva folk tenker og mener.Vet at det er vi som til syvende og sist må avgjøre hva som skal skje,men det skader jo ikke å få høre hva andre mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 16 år da jeg var med på min søsters fødsel. Var en enorm stor opplevelse for meg å være med, så om om det er ok for deg synes jeg du skal la henne være med hele tiden... Det å få seg sin egen søster bli født kan ikke beskrives. I tillegg var jeg veldig god støtte for min mor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har ei datter på 18år som får sin første søsken nå..og hu ska bli med men hu ska sitte i gangen når siste fase er i gang,av fødtselen..

Hu ville være den første etter foreldrene og hilse på sin søster.. noe vi syns er veldig koslig at hu vil være med..

Tilslutt vil jeg ønske deg og dine lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren til min venninne som er nå 8 år var med da lillebroren hennes ble født. Hun var ikke mer enn 6,5 år. Hun var med hele tiden, men syntes det var litt skummelt å se at mamma hadde det så vondt. Mormor var også til stedet og var klar til å ta henne med ut hvis det skulle skje noe komplikasjoner.

Så hvis en 6-åring klarer å se sin mor føde klarer nok din datter det og jeg tror hun vil synes at det er en fin opplevelse. Og hvis hun vet at hun kan gå ut hvis det blir for tøft bør det nok ikke bli noe problem. Men dette må du føle på selv. Ville bare fortelle hvordan venninnen min gjorde det.

 

Hun (datteren) var veldig stolt av lillebror etterpå...

personlig ville ikke jeg tatt med min datter på 6 år med på noen fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...