Gå til innhold

Jenta mi slutet å bable.... 3 1/2 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før: Hun var normal i den psykiske utviklingen, i forhold til når smilet kom, skravling, latter osv.. Hun var veldig pratsom, skravlet i ett og lagde godlyder når man ga henne oppmerksomhet..

Nå: Hun ler ofte, hun smiler stort når hun får oppmerksomhet, men prater aldri lenger. Hun er taus som en østers. Jeg har prøvd nå en hel uke å virkelig vært tålmodig, kan sitte 15 min med henne å ha øyekontakt, uten at jeg får noe annen respons en et og annet smil.. Hun spreller litt.. Ingenting mer.. Hun var overhodet ikke sånn før.. Da skravlet hun som en foss ved enhver anledning..

Skjønner ingenting.. Har en fra før, som aldri tok slike pauser.. Har vart nå i ca 3 uker..

Har bestilt time hos helsesøster i morgen. Kjenner det begynner å bli litt mye å tenke på..

Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde med jenta mi når hun var litt over tre maneder. Men det varte bare i noen dager, kanskje en ukes tid, og så begynte hun igjen. vet ikke om det hadde noen sammenheng med vaksinen, men skjedde ihvertfall en eller to etter at hun fikk denne, så min tanke var at imunforsvaret hennes hadde nok å jobbe med så utviklingen gikk litt tilbake. Nå skravler hun i vei som bare det, hun er nå litt over en måned, så får håpe din også setter igang snart igjen.

Klem

Skrevet

Er første barnet mitt dette, og han er bare 2 mnd, så snakker overhode ikke av erfaring, og som innlegget over sier kan det være en ettervirkning av vaksinen, eller en slags naturlig pause!

Men jeg har litt kunnskap om å være døv. Hvis barn er født døv begynner de å bable som andre barn, men bablingen avtar i 3-4 mnd alderen...Har du sjekket om hun reagerer på lyd? Hvis en høy skarp lyd kommer bak henne, snur hun seg etter den? Hvis hun gjør det er det bra, og antagelig ikke hørselen...

Er uansett lurt med en sjekk hos hs!

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Det er ikke uvanlig at barn tar "pauser" i enkelte ferdigheter når de lærer noe nytt. Det kan mange ganger virke som om de går tilbake i utvikling. Det gjør de ikke - ferdighetene er der, men i "hvilemodus".

Holder hun på å lære noe nytt - f.eks. å snu seg fra rygg til mage??

Jeg husker at datteren min var veldig taus i en periode da hun øvde på å rulle rundt.

Skjønner jo at du er bekymret når du opplever at barnet ditt er så annerledes. Håper og tror at hun bare er opptatt med andre ting nå, og at hun skravler igjen om ikke lenge.

Skrevet

Heisann :)

Mathias hadde også en periode hvor han sluttet å bable når han var rundt 3 mnd, varte et par uker, nå er`n i full gang igjen :)

Alt er sikkert bra :)

Skrevet

Hun har ikke fått vaksinen enda.. Var så forkjølet, venter til neste kontroll..

Hun hører.. noe i allefall.. Hun er verdens mest skvettsomme barn..

Men vet ikke hvorvidt hun hører godt.. Har tenkt på den muligheten at hun er tunghørt..

Håper ikke det da..

Syns liksom at det har vart så lenge nå..

Skrevet

sikkert ikke noe å bekymre seg for. Hun lærer seg sikkert andre ting akkurat nå. Regner med dere har vært på hørsels-test når nurket ble født??

Skrevet

ørsels test?

Nei..

Hva er det?

HI

Skrevet

hos oss var det en obligatorisk test vi tok den første uka, på sykehuset. Har hørt om mange andre som også har vært gjennom den.

nurket fikk en "propp" i øret, så trykka de på masse knapper, så på en data skjerm... og vips... test over :-) kort fortalt... :-)

Spør på helsestasjonen deres.

Skrevet

Skal spørre i morgen..

Den testen tar de iallefall ikke på sykehuset her..

Tusen takk for svar til alle sammen!

Skrevet

I babyboka mi står det under 'utvikling 2-3 mnd' at de skravler/ babler ofte masse. Deretter står det 'nyt dette, for de slutter som oftes med dette etter 3 mnd'. Så jeg ville ikke bekymret meg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...