Madamina Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Tenkte bare som sangpedagog å oppmuntre dere til å synge for barna deres. Jeg har 6 åringer i kor som aldri har blitt sunget for, og de fleste av dem er nokså tonedøve. Blir de ikke stimulert til sang, vil de aldri få bygget opp nervebanene mellom gehøret og muskulaturen i strupen. Dermed kan de ende opp som "brummere" (synger bare på en tone) og føle det flaut å synge blant folk også som voksne. Syng for barnet ditt! Stemmen din er helt garantert fin nok.
Mersa og gutta <3 Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Her synger vi litt hver dag Bæ bæ lille lam, Lille Petter edderkopp, Lille måltrost litt nå og da gjennom dagen og Den fyrste song når han skal sove Er så koselig for han smiler og babler med Er bare 2 mnd men koser seg når vi synger.
2 søte småpiker Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Her synger vi hele dagen, finner ofte en melodi og synger alt vi gjør til den melodien. Hadde andre hørt meg hadde de nok trodd det hadde klikket;)
MintCondition Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Vi synger og spiller gitar, masse! Og når vi flytter får vi endelig plass til pianoet også...hurra Jeg er glad i å synge, og mannen er VELDIG glad i å synge og spille.
-carina- Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Vi synger også mye, og som nybaktmamma så dikter jeg opp sanger og synger alt vi gjør... En venninne av meg som lo godt da hun ringte og jeg begynte å synge til henne... ) (Men at barn blir tonedøve av at du ikke synger til dem?! Skulle tro han ble tonedøv av å høre meg synge, treffer ikke mange tonene når jeg synger, nei. Vranglære kalles det!) ;o) Men, men, syng med den stemmen du har er min filosofi... Og det virker nå faktisk som han liker det, han "synger" med... (Stakkaren vet jo ikke bedre!) )
TurboPrinsessen:-) Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er ikke helt tonedøv selv, men jeg kan ingen barnesanger. Venter på at boken skal komme i posten.. Men jeg kan litt på noen sanger, så jeg synger det jeg kan og nynner resten.. Vet ikke om det er falskt eller hva det er, men Victoria smiler med hele ansiktet når jeg synger og traller.. hehe...
-carina- Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 Her kan du finne noen barnesanger, med melodien til... ) http://barne.koordinatoren.com/
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 24. oktober 2006 #9 Skrevet 24. oktober 2006 Huske ikke sanger fra barndommen :-) Å eier ikke sangstemme heller!Her blir det noen ord, så nynning resten :-) Tror han kan være glad for det :-) Men smiler det gjør han uansett :-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 mamma sang for meg og bror da vi var små... han kan synge ikke jeg.. jeg synger absolutt ikke pent.. ikke helt tonedøv da tror jeg.. hehe.. men kanskje det hadde vært værre om mamman min ikke hadde sunget for meg da jeg var lite...? ikke veit jeg.. prøver å synge litt til tassen men husker ikke så mye av hver sang.. så det blir mest nynning..
TurboPrinsessen:-) Skrevet 24. oktober 2006 #11 Skrevet 24. oktober 2006 Det var jo en super side da:-) Tusen takk:-)
*Magic* Skrevet 24. oktober 2006 #12 Skrevet 24. oktober 2006 Her blir det litt sang hver dag, og mye sang en dag i uken. Da er vi på kurs, Musikk fra livets begynnelse. Dette kan virkelig anbefales:) De små storkoser seg, og ikke minst så har jeg lært meg flere sanger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå