Madamina Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Tenkte bare som sangpedagog å oppmuntre dere til å synge for barna deres. Jeg har 6 åringer i kor som aldri har blitt sunget for, og de fleste av dem er nokså tonedøve. Blir de ikke stimulert til sang, vil de aldri få bygget opp nervebanene mellom gehøret og muskulaturen i strupen. Dermed kan de ende opp som "brummere" (synger bare på en tone) og føle det flaut å synge blant folk også som voksne. Syng for barnet ditt! Stemmen din er helt garantert fin nok.
Mille** Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Her synges det som bare det, har nok ikke kjempefin stemme, men tror den duger. ;o)
~chess~ Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 He,he hver gang jeg spør gutten min på 1 år om vi skal synge en sang så setter han i gang å rope bæ, bæ, bæ, bæ. Han har hørt Bæ, bæ lille lam noen ganger ja...
Northernlights Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Ja, syng til barna mens de er små=) Det kommer en dag da de ber deg holde munn ;o)
Ranveig R Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Hehe, ja eg benytter meg av muligheten no ) Mammaen min er overlykkelig for at guten vår likar at ho syng for han, eg og søskena mine skjønte at sangstemmen hennas ikkje var på topp då vi begynte på skulen...
Gjest poda Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har helt siden fødselen sunget for jenta vår. Hun er nå snart 20 mndr, og hun er blitt veldig glad i å synge selv. Hun synger bl.a. "Postmann Pat"-sangen, "Bro Bro Brille" og "Bjørnen Sover". Hun nynner jo mest da, for hun kan jo ikke så mange ord ennå, men det går fint fordet, og hun har det jo gøy. Hun har også musikk-CD med barnesanger som hun elsker å høre på - setter på anlegget selv med fjernkontrollen .
Riggis Skrevet 25. oktober 2006 #7 Skrevet 25. oktober 2006 Ingenting kan roe ned Frida sånn som sang og musikk kan. Nøtteliten og Teddybjørnen er sikre vinnere når hun er litt survete, spesielt hvis bilturen er litt lang, og hun trenger noe annet å tenke på - og godnatt sang er "Vem kan sägla" som jeg forøvrig har "omgjort" til norsk - da sovner hun etter enkort stund. Hun elsker musikk, og når hun hører rytmer hun liker så har hun en veldig morsom måte å nikke til musikken på - ser på oss og smiler! I det hele tatt veldig oppmerksom når vi synger - og laller og lager smattelyder på nøtteliten. Jeg vil absolutt anbefale at barna synges for - selv om mor eller far ikke har allverdens sangstemmer. Og det er jo også så mange fine cd'er å få kjøpt også - hvis sangstemma er helt fraværende :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå