Gå til innhold

Bekkenløsning og sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bekkenløsning og har en del smerter jevnt og trutt.. Smertene kommer når jeg beveger meg og går mye, men også når jeg sitter helt i ro. Men de er værst når jeg reiser meg fra sittende og skal gå.. Jeg er for tiden 20 % sykemeldt og lurer på om det jeg kanskje burde bite i gresset og slenge inn hånkleet. Jeg er sykepleier og arbeider ved en travel akutt post. Det er ikke mulighet for tilretteleging ved posten min og jeg sliter med å komme meg frem mellom rommene. Når jeg går hjem er jeg helt gåen og har ganske vondt. Jeg har en datter hjemme også som jeg ikke klarer å holde tritt med pga smertene.. Mange sier til meg at det blir bare

blir værre utover og at det ikke er så bra å jobbe.. Da kan jeg sitte igjen og ha det mye værre etterpå.. Hva ville dere gjort? Noen andre som er fullt sykemeldt pga bekkenløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg jobber som omsorgsarbeider og ble fredag for to uker siden sykemeldt i tre uker i første omgang,men fikk beskjed om at jeg sannsynligvis ikke kom til å komme tilbake før permisjonen. pga det er en såpass tung jobb..jeg var halt gåen når jeg kom hjem og slet leenge for å få sove.jeg ville bedt om full sykemelding hvis jeg var deg,jeg slet også veldig med tanke på hva jeg skulle gjøre,men jeg fant ut at det er viktigere å ta det med ro nå enn å risikere å bli enda verre helt i slutten å ikke minst etterpå...

Skrevet

Æ har vært sykemeldt av å på siden uke 12, no e æ i uke 26.

I begynnelsen va æ så plaga av bekkenløsning at æ til tider va sengeligganes, e blitt bedre no etter go oppfølging og behandling. I tillegg har æ til tider brukt krykka, og støttebelte.

No jobbe æ 50%, men det e bare for en periode. MÅTTE bare ut å se litt folk igjen.

Merke det utrolig godt me mye bevegelse, brå bevegelsa, og om natte ved snuing i senga.

Har fått streng beskjed av fysio mann om å ta ting me ro, pga at faren e stor for å bli verre etter en fødsel hvis man ikke tar ting på alvor. Dessuten har du jo ett liv etter fødsel, og du ska kunne jobbe da og.

Har en kompis som no e hjemme på 3 mnd, å tar sæ av baby, og konemor for ho blei totalt sengeligganes etterpå. Det e jo ett ekstremt tilfelle, og man ska ikke gå å skremme sæ sjøl me det.. Men det kan nok være lurt å ta ting på alvor, og roe litt ned.

Livet ditt ska fortsette seinere og, og babyen har bruk for dæ på føttern når h*n e kommet.

Lykke tell vidre.

Skrevet

Jeg gikk ut i 100% sykemelding på fredag, er nå 25+2 uker på vei. Er hjelpepleier på et sykehjem, og denne jobben ble alt for tung for meg nå, så det var på tide å kaste inn håndkleet. Prøvde først med med en uke 50%, deretter en uke 60% sykemeld, men det var bare å gi seg. Sjefen prøvde så godt hun kunne å tilrettelegge arbeidsdagen for meg, men som du vet så begrenser det seg hvor mye tilrettelegging man får til i helsevesenet. Er bekkenet som plager meg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...