Gå til innhold

har ikke kjent noe liv i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

og magen min er stein hard..er i uke 37 og bruker å kjenne mye liv hver dag...flere ganger om dagen...noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha ringt føden å spurt og evt fått en sjekk! er viktig at du kjenner liv hver dag!!

Skrevet

joda der var det litt "knuffing"

Skrevet

Da skal du drikke noe kaldt, spise/drikke noe søtt, og legge deg ned og kjenne etter. Hvis du fortsatt ikke merker noe liv skal du ta kontakt med fødestue/sykehuset. I dag!

Skrevet

du vet vel best selv, men dersom du er bekymra er det bedre å ta en telefon for mye, om ikke annet så for å berolige deg selv litt. Er derfor dem er der! :)

Skrevet

noen som vet hvilke undersøkelser de eventuellt gjør?

Skrevet

De prøver vel først med CTG før de tar ul

Skrevet

ok takk for svar...får se det an litt så ringer jeg hvis det ikke forandrer seg

Skrevet

Når du har kommet så langt i graviditeten skal du kjenne liv hver dag! Ta en telefon til føden, ikke vær redd for å være "hysterisk" gravid. De er der for oss!!! Jeg ville uansett tatt en telefon, hvis du har kjent mindre liv enn vanlig...

Skrevet

Ring føden! Er det mindre liv enn normalt skal du ringe!

Skrevet

jeg drakk nå masse kald saft og spiste sjokolade...skal si det ble liv ja:) nå blir det vell ikke noe nattesøvn...men det er godt å kjenne

Skrevet

Hadde en sånn dag selv for noen uker siden. Fikk komme inn til en sjekk. Alt var ok, men fikk beskjed om å notere bevegelsene på et eget ark jeg fikk med meg. De sa jeg skulle kjenne etter liv to ganger i døgnet, kunne velge tid selv så jeg teller når det normalt er mest aktivitet.

Skal telle i 30 minutter, innenfor den tiden skal man kjenne 3 spark. Gjør man ikke det skal man la det gå ytterligere 30 minutter. Er det fortsatt ikke 3 spark, så skulle jeg ringe føden.

Syns det var en grei og oversiktlig ordning som gjorde meg mer trygg rundt temaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...