Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 I det siste har jeg hatt veldig mye melk så jeg har pumpet meg ekstremt mye og frosset ned melka. Søndag fikk jeg et rykk og lagde masse porsjoner grønnsaksmos og potet mos til gullet..og frøs det ned igjen..Tenkte meg rett og slett ikke om. Nå har jo den melken jeg brukte i det strengt tatt vært frosset og tint og frosset igjen - bør jeg kaste all den maten jeg lagde (sukk)..?? Noen som vet?
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 skriv inn innlegget ditt på ammedebatten. det er flinke ammehjelpere der som har peiling. men regelen er vel at man ikke skal fryse ned mer enn 1 gang!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Man skal jo ikke fryse noe igjen, som allerede er tint... Jeg ville kastet maten tror jeg... Selv om det er kjipt! Husk at hvis du pumper deg mye (du sier ekstremt mye!!!), så stimulerer du nok melkeproduksjonen din veldig, slik at det bare blir mer og mer melk. En "ond" sirkel hvis det viser seg at babyen ikke trenger så mye melk... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Hmm..regelen er vel at man ikke skal fryse det igjen hvis det er varmet opp, altså ikke varme den opp igjen 2 ganger. Hvis du har hatt den i kjøleskapet slik at det ikke blir bakterievekst kan det jo hende det går fint. Men kvaliteten er jo sikkert ikke så god lenger, men farlig tror jeg ikke det er... Men hør på ammedebatten er du snill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå