Gå til innhold

Noen barn med diabetes...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 10 år som fikk diagnosen diabetes sommer -04.. Spesielt fra skolen sitt hold føler jeg meg trengt oppi et hjørne.. Liksom de ikke vil forstå.. Noen som føler det samme...? Og hvordan er hverdagen ellers for dere...? Bor i n-trøndelag..

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en datter på 7 som fikk diabetes påsken for to år siden, det er så slitsomt til tider, vondt når hun sier hun er lei av stikk og målinger, jeg skjønner det jo såå godt, men det er ikke lett. Heldigvis så har vi en lærer som selv har en samboer m diabetes så hun er veldig flink med henne. Men jeg har sett bl.a på nyhetene hvor vanskelig det kan være. Har helsesøster gjort noe for å bedre situasjonen? Det er de pålagt til å gjøre.

Skrevet

Jeg har en gutt på 9 år, som fikk diabetes i påsken for 2 år siden. Syns det fungerer ganske greit på skolen. Har sagt klart i fra at han skal få være med på ting som alle de andre. Diabetesen skal ikke være noe hinder. Er alltid tilgjengelig på tlf, hvis de lurer på noe.

Begynte med pumpe over jul, og følte vi måtte begynne helt på nytt, men nå har det endelig gått seg til.

Hvordan er med diabetessykepleier hos dere? Når gutten min fikk diabetes, så hadde diabetessykepleier fra barne pol undervisning med lærere. De har tlf til henne, hvis de har spm.

Hverdagen er ikke alltid like lett. Går opp og ned. Tror det er verre for oss voksne enn for barna, heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...