Julie79 Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Har mange venninnner som har lest baby-guiden, som anbefaler meg å gjøre det samme. Noen har fulgt den slavisk, mens andre har brukt den som en veiledning....har plukket opp mange ideer til hvordan de ønsker å ha det. Alle har bare gode erfaringer og har lyktes med gode rutiner både når det gjelder sovetid, våketid og spisetid... Er det noen her som har lest den og har andre erfaringer??
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg må bare advare mot forfatteren bak babyguiden, Gary Ezzo. Han er klin gæærn, men den norske utgaven er tonet kraftig ned. I originalversjonen er slag og tukt av barn liksom helt greit - og anbefalt... Les på denne linken: http://www.ezzo.info/ Babywise heter boka på engelsk. Jeg vil bare oppfordre alle til ikke å støtte en gærning som han, selv om den norske oversettelsen er tilpasset slik at den følger norsk lovverk.
stormgutt + soljente Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg leste den og brukte prinsippene forrige gang. Ikke slavisk, men først og fremst hovedprinsippene med spise - våkentid - soving, og prøvde å ha litt rutine på det. Det var mitt første barn, men jeg følte meg rimelig trygg på hva jeg skulle gjøre med boka i bakhånd. Kjenner ingenting til kritikken som det stod om over her, men en ting er sikkert - jeg hadde veldig gode resultat. Etter to uker sov han mesteparten av natta. Våknet og fikk mat og sov videre. Etter ca to mnd sov han 8 timer i strekk, og alt skjedde av seg selv, tilsynelatende. Men babyguiden lover slike resultat, så kanskje det ikke var tilfeldig! Jeg er iallefall ikke i tvil om at prinsippene vil bli fulgt denne gangen også. En må bare bruke sunn fornuft når en leser denne boka, som med all annen litteratur. Ikke gjør noe som føles unaturlig for deg. Jeg reagerte mest på den voldsomme lovprisningen av metoden satt opp mot andre metoder, men en trenger jo ikke avvise hele boka for det. Lykke til med lesinga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå