epleprinsessen Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har aldri tatt GU....Har alltid usatt det.... Men nå bør jeg jo virkelig gjøre det - og om jeg er gravid så er det kanskje allerede for sent..(Tenker mest på kreftprøve nå) Vet ikke hvorfor, men er så utrolig redd for at de skal finne noe galt. Nettopp derfor burde jeg jo gjøre det fort som bare det, men det er nok av den grunn også at jeg har utsatt det i alle år... Det aller beste hadde vært om legen hadde ringt og tvunget meg ned...Tror jeg trenger et spark bak:(
babyT Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg grua meg også til første GU. Den ble faktisk bestilt av fastlegen min og ikke meg selv, så da var det bare å hoppe i det. Gikk mye bedre enn forventet. Jeg fikk råd fra ei venninne om å ha skjørt på meg. Det får du nemlig beholde på under undersøkelsen. Følte meg ikke så naken da. Kanskje et tips som funker for deg også? Snakk med legen din du og bestil en time om nødvendig. Det er ikke farlig :-) Lykke til!
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 det er ikke for sent selv om du er gravid, det er standard prøve på 1.gangs-kontrollen det! Lykke til!
epleprinsessen Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2006 vet du om de tar kreftprøve da? Det med skjørtet var en genial idé! takk!
Petrinemor Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 De tar alltid celleprøve under vanlig underlivskontroll, det er ikke noe farlig. Som oftest er den negativ vettu.. gruer meg alltid til det selv, men så er det så godt å vite at alt er bra når jeg er ferdig. Det er ikke vondt heller.. kan være bare litt ubehagelig hvis du ikke slapper av. Ring til legen i morgen og fiks deg time, nå har du fått en oppgave av meg PS: Og sånn takegang der man tenker at jeg er bedre uvitende enn vitende er IKKE BRA!! Bedre å finne ut av noe tidlig nok, enn at det er for sent.. er det ikke? Bedre sent enn aldri ;-) Klem
sørlandstulla Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg hadde heller ikke hatt GU. I alle år jeg har gått på pillen har det ikke vært spørsmål om jeg skulle ha en. Og de få gangene jeg så vidt ymtet frempå, sa legene bare at det kunne de godt gjøre, men så lenge jeg ikke hadde mistanke om noe galt hadde det ikke hast før i 25 års alderen. Så min første GU ble da jeg havnet på legevakta med en spontanabort... Men det gikk veldig greit. Da var jeg jo bare så innstilt på at nå ville jeg vite om noe var galt. Men alle de legene jeg da var hos (var på 3-4 kontroller med 3 ulike leger) var hyggelige og forsiktige. Sa fra om hva de kom til å gjøre slik at ikke noe skulle komme overraskende. Så jeg kjenner igjen følelsen om bare å ville utsette det, men det er bare å gjøre det. Ikke noe å grue seg for. Bare prøv å tenke på noe annet når du ligger der. Jeg fikk et håndkle til å dekke meg med slik at jeg ikke skulle virke så naken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå