Gå til innhold

Det klør!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

de siste dagene har jeg begynt å klø endel, også på steder der huden ikke nødvendigvis strekker seg noe særlig, fks under armene, ganske ubehagelig. Har lest litt om svangerskapskløe og har iallefall ikke den kraftigste typen, men ubehagelig er det uansett. Lindrer litt med fuktighetskrem.

Er det noen som har lignende symptomer og har snakket med helsepersonell om det? Råd? Tar de det veldig alvorlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det overskriften som ikke fenger eller har alle på 3. semester nok med sitt?

Jaja...

Skrevet

du skal si ifra, så vurderer de om de skal ta en blodprøve.

Skrevet

Jeg ringte føden om dette for et par uker siden, jeg klør kun på magen da. Men de sa at når man begynte å klø i hendene og under føttene, måtte man komme inn til sjekk.

Babyolje funker bra for meg :)

Skrevet

jeg begynte å klø på mandag og var hos legen i dag for vanlig kontroll. nevnte at jeg var begynt å klø en del og han tok blodprøver med en gang.

gi iallefall beskjed neste gang så legen din kan vurdere det.

Skrevet

Jeg klør på magen bare....men tenkte nevne det på kontrollen i morgen alikevel.

Skrevet

Jeg klør litt på magen - men det antar jeg er fordi huden strekker seg og jeg har fått et par nye strekkmerker akkurat der det klør, hehe :) Lindrer så godt jeg kan med olje i dusjen og hudkrem mange ganger om dagen, etter råd fra jordmor.

Har i flere uker klødd noe infernalsk på leggene, er såpass at det har blitt ganske stygge utslett, har ligget våken på nettene pga kløen. Med en gang jeg sa fra til lege og jordmor ble jeg sendt rett på laben for blodprøver for å utelukke svangerskapsforgiftning eller leversvikt. De passer godt på, selv om en ikke klør INNI hendene og føttene :)

Mine råd for å lindre kløen:

- vask området med kald klut. Strø på potetmel

- bedre med kulde enn varme - sitt gjerne med det kløende området i "friluft" heller enn å pakke det inn med klær

- et tynt lag med eurax kan hjelpe. I slutten av svangerskapet er det safe å bruke.

- hold huden myk! Bruk olje i dusjen, smør med fuktighetskrem morgen, middag og kveld. Hormonendringer under svangerskap gjør at huden ofte blir mye tørrere enn vanlig, og trenger ekstra tilførsel av fuktighet.

I tillegg tipsa legen min meg igår om at det fins en allergimedisin som er trygg for gravide å bruke, som fungerer godt mot kløe. MEN den har en bivirkning jeg ikke er interessert i: sløvhet og tretthet... som om jeg ikke har nok av det fra før liksom .... :) Men jeg vet nå at jeg har den medisinen i bakhånd hvis det skulle bli mye verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...